Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Glabladet tjente 38000 kroner i september!

Ole Avranden

utvandret
Det er vel en viss forskjell på å omsette for 38 000 og tjene 38 000. Men i den Gladbladske verden er ikke slike nyanser så vesentlig.

Anyways... Det er et fint resultat, og lykke til videre til Sindre.
 

metallian

Medlem
Er jo vanskelig å vurdere uten mer info om timer osv-men fine tall er det jo uansett og jeg syns alltid det er kjekkt når noen andre enn rosabloggerne tjener mer enn småpenger ;-)
 

MariusB

Skaper & Idémaker
For en ung mann som har satset alt på "det umulige", å kunne leve av bloggen sin, så må vel tallene være godkjent. Det er vel en del her på forumet som i sin tid spådde at Sindre og Glabladet.no skulle være borte i løpet av det første året?

Nei, la oss heller gratulere en smågal bergenser - som skiller seg kraftig ut fra de andre som tjener penger på blogging her i Norge. For det er vel stort sett de såkalte "rosabloggerne"? Ikke et vondt ord om dem fra min side, men jeg synes det er gøy med folk som skiller seg ut fra mengden.
 

hansson

Langveisfarende
Nå må det kanskje påpekes, som Torstein gjør, at fremstillingen er høyst upresis. Han tjener penger på konsulenttjenester (installasjon av wp, lager bannere, selger annonsering for andre...) og ikke (bare) automatiserte annonseinntekter og ting som kommer direkte fra bloggen. Ingenting feil med dette, men han tjener da ikke pengene bare "ved hjelp av en blogg", han tjener dem på måter som svært mange her inne gjør, ved å tilby tjenester som blir presentert på et nettsted. Jeg kjenner personer som selger tjenester de tilbyr ved hjelp av et nettsted som omsetter for langt mer enn dette. Hadde han derimot gjort det han ønsker å gi uttrykk for, nemlig å kun skrive blogginnlegg og selge annonser på bloggen, ville jeg blitt mer imponert. Ellers synes jeg seff det er veldig bra at mannen kan leve av en jobb han har laget sjøl.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, jeg lurte også litt på å nevne den delen. Skal jeg regne som han har jeg jo flere måneder der jeg er oppe i sekssifra tall, for selv layoutjobbene og trykkeriformidling har jeg jo faktisk fått ved hjelp av min egen wp-drevne side, og strengt tatt har jeg vel et par-tre hundre tusen i inntekt hittil i år som er direkte wordpress-relatert, da riktignok på design av themes og liknende, men hey, det er jo "på blogging" er det ikke?

Men for all del, det er kjempehyggelig at han klarer seg! :) Om annonsesalg for andre kan kalles å tjene penger på blogging, og diverse andre tjenester derimot... Nah.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Samtidig så skaper det blest rundt blogging - og det styrker vår posisjon.
Husker en som solgte jkrowling.nl for en "ukjent sum" til hennes agent. Lokaltv var først på besøk, så ble historien plukket opp av de store media og han fikk oppslag. Han fortalte mye senere at den ukjente summen var regfee, men historien er bra i for seg - kanskje litt agurk-nyheter i en ellers kynisk hverdag, men det er generelt bra med oppmerksomhet rundt våre tjenester.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg var vel en av de som ga Sindre to uker når han her på WF proklamerte at han skulle slutte i kassa på kiwi for å bli millionær på blogging. Synes jo det er flott at han har skapt sin egen arbeidsplass og til dels kan leve av inntektene, men når det er sagt vet jeg om de som er yngre enn sindre og som også studerer i tillegg til å drive på nett, som har like mye og kanskje mer i inntekt pr. mnd. fra det de driver med, og jaggu er de ikke medlem på WF de også ;)

Den største forskjellen er vel i bunn og grunn markedene de har valgt å markedføre seg i. Sindre har fått mye oppmerksomhet fra "webnisser", men nå er vel ikke akkurat de kjent for å ha de dypeste lommene og heller ikke kaste penger rundt seg.
 
Jeg tror Sindre har store muligheter til å dra inn vesentlig mer penger enn i dag. Potensialet til nettsiden er i det minste stor ettersom han bruker såpass mye tid og krefter på den(det er inntrykket jeg sitter igjen med).
 

typisk

Utvikler
Hvem er målgruppen egentlig? Hvem er det som leser de sponsede innleggene? Jeg er kjapp på ctrl+w når jeg ser fjas, og og minst halvparten av innholdet (basert på de 10 siste innleggene) er jo fjas. Kanskje derfor jeg ikke har visst om han før heller :)
 
Topp