Kjapp og trygg hosting for Wordpress

God til å lage brukervennlige og innbringende nettsider?

indigo78

New Member
Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av denne posten (eller om dere tillater jobbannonser her?).

Jeg er altså helt fersk her på forumet og akkurat klar for å starte mitt e-imperium:). Har brukt så og si all min tid siste to måneder på å suge til meg kunnskap om emarketing fra A til Å etter å ha drømt om å skape et eget levebrød av internett i flere år.

Nå er tiden kommet for å iverksette, og om 6 måneder fra nå er det slutt på 8 til 4 for meg! Jeg har såpass selvinnsikt at jeg ser mine egne begrensninger ift programmering og generell it-kunnskap, men har endel gode ideer som garantert vil bli innbringende!

Hvis du er flink til å lage hjemmesider,programmere eller bare skrive blogartikler er det muligheter for et samarbeid med meg. Planene mine er meget ambisiøse, men jeg har en gjennomarbeidet, realistisk og ikke minst velprøvd forretningsplan som skal følges trinn for trinn.

Er du en strukturert,lettlært og selvgående dataguru med ambisjoner om å tjene gode penger? Er du flink til å forstå kundens behov og glad i å lære bort dine kunnskaper? Si i så fall ifra hvis du har lyst til å tjene penger med meg:)

Dere her på webforumet er de første og eneste som jeg henvender meg til om dette tilbudet. Hadde egentlig tenkt til å kjøre oneman-show og outsource alle teknisk krevende oppgaver til India eller et annet lavkostland, men det hadde jo vært morsomt å få med landsmenn så jeg har noen å dele suksessen med;)

Arbeidsoppgavene nå i startfasen blir blandt annet å etablere noen småsider med godt innhold,trafikkbygging, basic markedsføring mm. Du vil få konkrete oppgaver og skal basically gjøre nøyaktig det jeg sier. Prosjektene vil være relativt små og enkle hver for seg og det vil antageligvis ikke ta deg noe mer enn 8-10 timer i uka. Detaljerte betingelser kan vi alltids diskutere, men nå i startfasen ønsker jeg selvsagt å begrense kostnader så langt det lar seg gjøre. Anbud mottas gjerne.

Deretter blir det å etablere den såkallte morsiden med alt det innebærer. Hvis du klarer å utvikle denne slik jeg ønsker, så vil det være høyaktuelt med fast engasjement/langvarig samarbeid om du skulle ønske det:) Om du synes dette høres interessant ut så vil jeg gjerne høre litt mer om deg og hva du kan. Send meg gjerne noen arbeider du har gjort og fortell hva du mener du kan bidra med.

Ikke nøl med å sende meg en PM hvis det er noe du lurer på.

Mvh Stian
 

picxx

Well-Known Member
Du har brukt to måneder å å suge info om e-marketing, om seks måneder er du fri fra 8-4 livets lenker. Du vil ha "grunt-work'ere" som tror de kommer til å få noe utav dette + en webutvikler som skal utvikle en hovedside for deg. Dessuten skal jo alle disse selvsagt hele tiden promotere deg og ditt konsept.....

Du kan godt sende meg en pm med planer, og forretingsplan, så kan vi ta det derfra.
Litt vel vidløftig slik det blir presentert her.... :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er vel omtrent noe slikt jeg holder på med nå. Jeg regner med du stiller med kapital, siden du ikke selv har kunnskaper innenfor utvikling av nettsider?

Om jeg var deg da hadde jeg droppet å få med meg partner nå i første runden og heller begynt arbeidet med å sanke inn arbeidskraft fra billigland. Det er lettere å få tak i seriøse partnere når du har litt mer å vise fram til enn en slagplan.
 

Ståle

Medlem
Best å gjøre slike ting alene er det ikke?

Hvis man har tid og ressurser til det, så er det selvsagt det beste. Men hvis et prosjekt blir bedre ved hjelp fra andre (og bedre inntjening for din del) så er det jo ikke dumt å gå sammen med andre.
 

indigo78

New Member
Brukernavn: Takk for backupen. Du har selvfølgelig helt rett i at dette har blitt gjort før (av ganske mange). Har ikke aldri lest en blirikienfei-bok forøvrig:)

picxx: Skjønner at det er fristende å være litt sarkastisk når en newbie kommer her og kommer her. Jeg har ingen intensjon om å lure noen til noe som helst bare så det er sagt. Mulig jeg ikke uttrykker meg klart nok, men jeg lanserer altså en mulighet for å tjene penger sammen med meg. Det er forståelig at jeg ikke blir levnet mye tillit til å gjennomføre dette iom at jeg er ny og ubeskrevet her. Derfor vil jeg betale pr prosjekt og ikke inngå noe forpliktende samarbeid før det er ordentlig oppe og går. Ettersom det er vanskelig å kvalitetssikre på forhånd er dette også den mest praktiske måten å gjøre det på. For alt jeg vet så kan det være at enkelte foretrekker å jobbe med små enkeltprosjekter også. Men: Den eventuelle vedkommende som er dyktig og motivert nok til å gjennomføre alle disse småprosjektene på en god måte - vil få 50% av kaka fra første krone tjent. Så det jeg egentlig tilbyr er en helt risikofri fleksibel jobb med mulighet for å høste vannvittig godt av den fremtidige inntekten.

Kenneth: Jeg har lagt merke til at du jobber på en måte som kan være sammenlignbar med det jeg skal i gang med. Har fulgt med deg en god stund faktisk:) Jeg overveide selvsagt dette med mangel på kred før jeg postet dette forslaget, men man har jo ikke noe å tape på å forhøre seg uansett. Jeg har vært på noen sider og notert meg at det er mange som tilbyr seg slike småjobber ekstremt billig. Har du noe erfaring med å hyre inn folk fra det store utland selv? Det er jo selvsagt kortsiktig kostnadsbesparende å gå denne veien, men ettersom jeg mangler den tekniske biten fullstendig så ser jeg en potensiell verdi i å ha en mer eller mindre fast makker som utfyller meg på dette området . Avventer noen dager og ser hva som kommer i pm-boksen her før jeg ringer til India:)

Har fått noen pm'er, men ingen har så langt gitt meg de opplysningene jeg spurte etter. Er du en av disse og fortsatt interessert? Les den første posten på nytt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kenneth: Jeg har lagt merke til at du jobber på en måte som kan være sammenlignbar med det jeg skal i gang med. Har fulgt med deg en god stund faktisk:) Jeg overveide selvsagt dette med mangel på kred før jeg postet dette forslaget, men man har jo ikke noe å tape på å forhøre seg uansett. Jeg har vært på noen sider og notert meg at det er mange som tilbyr seg slike småjobber ekstremt billig. Har du noe erfaring med å hyre inn folk fra det store utland selv? Det er jo selvsagt kortsiktig kostnadsbesparende å gå denne veien, men ettersom jeg mangler den tekniske biten fullstendig så ser jeg en potensiell verdi i å ha en mer eller mindre fast makker som utfyller meg på dette området . Avventer noen dager og ser hva som kommer i pm-boksen her før jeg ringer til India:)


Jeg har jobbet endel mot utlandet og kan vel si at erfaringen er ekstremt variert. Jeg har aldri hatt gode erfaringer med freelancere (altså en person) som påstår han kan både design, utvikling og SEO. Da har det alltid blitt under middels resultater på alle punktene. Et annet problem med midtøsten/asia er at dem sier "Yes" absolutt uansett hva du spør dem om. Dem ser på deg som en slags sjef og siden det er så enorme maktavstander i disse landene sier dem rett og slett ikke nei til deg uansett hva deg gjelder.

Mine beste erfaringer kommer fra USA og Australia. Det er ikke på samme nivå som i India, men du får langt mer for pengene. Jeg har enda ikke sett en flink designer fra India o.l. Jeg har sett noen som jeg ikke har jobbet med, men da har dem som oftest ligget på amerikanske priser og har gjerne en amerikansk arbeidsgiver.

Oppsummert:
Norge: Bra arbeid, høy pris. Både design og programmering.
USA/Australia: Bra arbeid, middels pris. Både design og programmering.
India o.l: Lav pris, elendig arbeid. Har så langt bare funnet en person som leverer kvalitet innenfor programmering, men han tar på seg begrenset med oppdrag.
Sør-amerika: Lav pris, middels til bra arbeid. Vanskelig å finne arbeidere her.
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg har i grunn samme erfaring som deg Kenneth når det gjelder India/Asia. Har heller ikke funnet noen så langt som faktisk leverer et godt stykke håndverk to ganger etter hverandre. Har flere ganger satt ut jobber som ble greit utført første gang for så å ende opp som katastrofer om noe måtte fikses på i ettertid. Dette gjelder både indere og fillipinere jeg har hyrt inn til ulike oppgaver.

Selv ser jeg nå etter et menneske vi kan hyre på deltid her i Polen som er god på Joomla/PHP/MySQL. Alt er så mye lettere om de kommer til DEG og gjør jobben i dine lokaler. Mye av kommunikasjonsproblemene forsvinner når man kan snakke sammen face to face. Da ser du jo på blikket til vedkommede om han/hun faktisk har forstått hva oppgaven dreier seg om.
 

indigo78

New Member
Takk for utfyllende svar begge to. Kan jeg spørre hvor dere har kommet i kontakt med disse freelancerne? Selv har jeg lest endel inne på Custom Web Design and Programming. Freelance Programmers. Outsource Web Development Outsourcing. Ser ut som det er noen indere som folk er fornøyd med der, basert på rating og anbefalinger. .

Dette med kommunikasjonsproblemer vil eventuellt kunne bli løst ved å snakke face to face over skype eller lignende, Bjørn Are. Men det beste er jo som du sier, å ha de tilgjengelig på nabopulten hele tiden:)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg finner dem overalt egentlig, ingen faste plasser. Noen fra forumer, noen fra sånne typiske "legg ut oppdrag på anbud" sider.

Face 2 face er litt uaktuelt for min del. Gidder ikke reise verden rundt bare for å treffe en freelancer. Derimot har jeg alltid brukt å ha kontakt med dem over skype, men problemene oppstår da også!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Å snakke istedet for å skrive kan være mye vanskeligere også, det er vel generelt mye lettere å forstå når du har noe skrevet foran deg, og du kan lese det flere ganger, enn hvis du må ta det på sparket fra en fyr som sikkert ikke snakker akkurat perfekt engelsk selv, nordmenn har faktisk ofte ganske kraftig aksent, selv om vi forstår og skriver engelsk bra.
 

Gomlers

Member
Hei Indigo78!

Ser du spør etter hvor man kan gå for å finne frelancere. Selv har jeg enda til gode å benytte meg av "sånne" ;) - Men har hørt mye bra om Elance - Outsourcing to freelance programmers, web & logo designers, copywriters, illustrators and consultants. Du har også en side som heter Rent A Coder: How Software Gets Done -- Home of the worlds' largest number of completed software projects

Begge sidene går ut på at du poster informasjon om hva du er ute etter, så vil freelancere / firmaer by en pris på hva du er ute etter. Freelancere byr forøvrig UNDER hverandre for å ivareta en best mulig pris for deg.. det blir som anbud kan du si.

Du har også mulighet til å avslå bud, og du kan (iallefall på elance) be om en ordning med freelanceren, slik at han viser til oppnådde delmål, og får dermed betaling punktvis - når du er fornøyd med delmålene.. dette tar elance seg av, slik at de oppbevarer midlene mellom deg og arbeider.

Som sagt har jeg ingen erfaringer selv fra nettstedene jeg henviser til, men det kan jo være en ide og ta en titt.

Ang. freelancere som du finner på forumer og diverse ville jeg kanskje vært forsiktig med. Hvordan skal eventuell betaling foregå?
Vil du sende avgårde 10.000,- på paypal til en fyr du ikke kjenner, før du har fått tjenesten ferdig til bruk UTEN at det er en tredjepart som ivaretar din sikkerhet for at freelanceren ikke svindler?

Vil en freelancer levere deg ferdig programvare UTEN å ha fått betaling? - Hva om du er en svindler? ;)

Vel, håper du fikser det, og lykke til!
 
Topp