Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Googledetforfaen.com

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Vel... Som sikkert mange av dere har fått med dere kunne jeg ikke ha adsense på siden Google det for faen...
Derfor fjerna jeg søkeboks og alt, endra litt på siden og la inn en kvasir-boks der som ikke jeg tjener penger på.. Denne viser da stort sett samme resultater som Google iom at Kvasir kjøper resultater fra Google tenkte jeg... Med andre ord tjener jeg ikke en shit på denne siden nå.... :(

Nå har det seg slik at da jeg hadde adsense fra siden tjente jeg i gjennomsnitt 2$ på siden per dag, uten engang å skrive om den andre steder her på webforumet og ett par andre forum. Dette var bare gjennom annonser... Søkeboksen fra adsense tjente jeg ikke en shit på... Bare mange som søkte, men ingen som klikket på sponsede lenker...

Tror dere det er mulighet for andre annonser jeg kan plassere der? Som ikke er gjennom adsense selvfølgelig?

Edit - Jeg er egentlig imponert over hvor mange som faktisk besøker siden nå... Den er utrolig nok ganske populær som den står... :s
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du kan jo teste adbrite. På mange måter likt adsense og det funker fett på en engelsk side jeg har. Jeg byttet til adbrite på denne siden for et år siden da adbrite dro inn mer penger enn adsense gjorde. Vet ikke om det fortsatt gjelder.

Adbrite har ikke like strenge regler når det gjelder nakenhet osv heller.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har hvertfall kommet meg gjennom registreringen, men tviler på at jeg får noen annonser fra dem...
Ser ut til at jeg må gjøre ett eller annet drastisk med hele Google det for faen...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om du legger ut koden på siden din kan dem bruke opp til 24 timer på å få frem annonsene (selv om dem vanligvis har brukt mye kortere tid enn det hos meg).

Dem har noen tusen norske annonsører også faktisk! Er ikke så ille..
 

Ståle

Medlem
Om du legger ut koden på siden din kan dem bruke opp til 24 timer på å få frem annonsene (selv om dem vanligvis har brukt mye kortere tid enn det hos meg).

Dem har noen tusen norske annonsører også faktisk! Er ikke så ille..

Har Adbrite det? Hmm, da har ting skjedd siden sist jeg prøvde de.

En ting mens vi er på temaet, noen som har en smart måte å få frem Norske sider, som man kan annonsere hos på adbrite?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
- "For Advertisers" fanen.
- "Create a new campaign"
- Nederst står overskriften "Geographic Targeting". Der velger du "Specify regions"
- Nå skjønner du sikkert selv at du må velge Norge på listen.

"Available impressions 1.28 million /day on 3,611 sites" (Norske sider)
 

Ståle

Medlem
- "For Advertisers" fanen.
- "Create a new campaign"
- Nederst står overskriften "Geographic Targeting". Der velger du "Specify regions"
- Nå skjønner du sikkert selv at du må velge Norge på listen.

"Available impressions 1.28 million /day on 3,611 sites" (Norske sider)

Vel, ikke helt det jeg tenkte på, da jeg var på utkikk til å velge hvilke sider jeg ønsker å annonsere på. Altså, ikke kjøpe trafikk direkte fra nettverket. Tviler på at de har 3,611 norske sider. Men derimot 3,611 sider som har litt norsk trafikk. :)
 

Ståle

Medlem
Man kan jo velge land når man signer opp en ny side hos adbrite, og tviler på at at noen har lagt sin engelske side under norsk da..

Men så vidt jeg har forstått så viser Adbrite innhold på samme måte som adsense, altså den retter seg mot leseren. Så, hvis du kommer fra China, så får de kinesisk annonser, og hvis du kommer fra Norge så får du norske annonser.

Prøv en test, velg at du kun skal ha US trafikk, da får du opp 6,578 sider. Velg så kun UK da får du opp 5,388 sider. Så velger du begge to, da burde det jo ifølge din teori 11.966 sider? Vel, til meg står det 6,666 sider. (skummelt tall forresten:p)

Adbrite har en funksjon som gjør at du kan kjøpe annonseplasser på spesifikke sider, enten i form av å betale per klikk, per døgn eller visning.
AdBrite - Text Ad Marketplace
AdBrite - Advertise on zefrank.com

Det jeg lette etter var en smart måte å finne norske sider å annonsere på.

Uansett, de har vel ikke flere tusen norske annonsører. :)
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg leste litt feil, det var visst flere tusen nettsider i nettverket sitt.. hehe!
Men jeg synes uansett ikke adbrite er så ille. Som sagt, jeg har engelske sider som har dratt inn mer på Adbrite enn adsense.
 
Topp