Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Groupon og konkurrenter

namaste

Medlem
Hei.

Jeg sitter litt på andre bordet enn de fleste her da jeg selger produkt. I vertfall... Fristende å vurdere Groupon eller noen av konkurrentene, men det er jo rasende dyrt. Minst 50% avslag, og så 50/50 deling av det igjen... Noen som vet om Groupon-kloner som er villig til å redusere kommisjonen sin, eventuelt har andre prismodeller?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har du sjekket Sweetdeal og Let's deal?

Tror nok du må ut med ca det samme der, men selvom du ikke tjener noe på de salgene du får igjennom disse, får du ihvertfall mye oppmerksomhet rundt butikken din.

Trikset er jo å få kundene til å komme tilbake igjen (mersalg) og da får du forhåpentligvis tilbake litt for tapet + mange nye kunder.
 
Ser at mange av de som reklamerer gjennom Groupon-sider, ofte selger gavekort som kun kan brukes i en kort periode etter at de er kjøpt. Dette kan være en smart måte å gjøre det på, ettersom gavekort ofte blir liggende eller ikke brukt helt opp..
 

namaste

Medlem
Joda, men det skaper jo ikke akkurat "good will" hos forbrukeren med delvis lugubre vilkår. Og med tanke på at jeg bare sitter igjen med 25% av inntektene, synes jeg det egentlig høres ut som en dårlig deal. Selger også et produkt innen den private opplæringssektoren, så er en svært liten andel - om noen, som kjøper samme produkt to ganger. Imidlertid er jo det et poeng i med flere kunder, fordi det vil potensielt være flere fornøyde kunder og dermed ambassadører for mitt produkt. Men igjen, for 75% cut-off virker plutselig forslaget fra TradeDoubler rimelig...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ble ringt av en fra GroupOn igår, men jeg klarer ikke gi så mye rabatt (Festivo Uplight - utelys.no); og siden det ville vært lite sannsynlig med recurrent sales, kombinert med at kundetypen er halv tvilsomt til å begynne med - bargainhunters er like uinteressant som professionelle deltakere til konkurranser - så tror jeg at *hvis* jeg går videre med dette, så ville det blitt med et særdeles begrenset antall.
 

namaste

Medlem
Så får du bare starte en ny nettside. Samme produkter, men 4 ganger prisene...

Det her var jo faktisk pokker meg en knall idé!! Markedsføre samme produktet under to navn. Hahahaha!! Dobler prisen, så jeg i praksis bare slår av 25% av originalprisen. :p
 

namaste

Medlem
1/2 parten...
Kreves vel forøvrog ikke doktorgrad i sleiperi for å komme på en idèen.

Ah, ja. Ser det gikk litt hurtig her. Ja, nei, man trenger vel ikke det, men er ikke så vant til å tenke sleipt. Trodde lenge ærlighet varte lengst, men vet nå at "manglende evne til å erindre" i en del tilfeller er svært fordelaktig.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
noen som vet hvordan man kommer i kontakt med groupon? De har kidnappet e-posten min. Jeg signade opp for interessante deals i tromsø, men ettersom det i stort sett aldrig kom noen deals så kanselerte jeg mitt medlemskap i mail listen, nå kommer det fra alle byer i Norge, i tillegg Groupon reise etc. Groupon driver mao med spam i store mengder. Disse listene er ikke noe jeg har bestilt, og uansett hvor mange ganger jeg klikker "avbestill" så kommer det bare mer og mer.. Det går rett å slett ikke å avbestille denne dritten.
 
Topp