Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hcor langt er du villig til å gå?

picxx

Well-Known Member
For å få et salg?
Jeg er ganske oppmerksom på at noen ville trøkket deg ganske langt ned i gjørma for å selv få et par hits....men fuck.....er det ikke slik denne bizzen er da?

Hvor langt er du villig til å begrave konkurrenten for selv å få noen ekstra treff...og i beste fall et salg?

(Personlig: "Dette er en biz, og jeg vil alltid ta det ytterste av det ytterste for å oppnå det ytterste...om det er noen som ikke skjønner det....føkk off!")
 

Msites Ltd

Livsnyter
OK - hvis jeg forstår dere rett så ville dere "angrepet" en konkurrent for selv å stille dere selv i et bedre lys!?! Er det slik å forstå?

I mine 20 år som selger har jeg ALDRI vært nødt til å prate drit om en konkurrent for å få et salg. Jeg har vært bedre til å fremheve fordelene ved mitt produkt/tjeneste og mine kunder har trodd på meg. Og, jeg har levert etter avtale!
Dette er det jeg mener man vinner på i lengden!
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
I min verden aksepterer jeg at med min medwebmastere også skal tjene til livets opphold. Om kjøperen ikke velger mine tjenester aksepterer jeg det, om jeg er heldig har jeg fått en pekepinn på hva som gjorde at kunden valgte å benytte en av mine konkurrenter. Da vet jeg hvilke deler av konseptet som kanskje burde forbederes.

Kunden har alltid rett!

Ha en fortsatt god jul folkens.
 

haugslett

Medlem
Var litt... hmmm, interessante svar her. :)
Noen her som hadde vært istand til å trykke en veletablert konkurrent ned i gjørma? - Og hva om noen hadde gjort det samme mot deg? Hvordan hadde du reagert? Svart med samme mynt?

Hvor seriøst hadde begge parter fremstått overfor potensielle og etablerte kunder, da?
 

picxx

Well-Known Member
Må først få si det at jeg ikke var helt 100 i toppen når jeg skrev denne posten, så muligens det hadde vært bedre om jeg ikke hadde skrevet noe i det hele tatt.

Posten ble vel mer eller mindre skrevet ut av frustrasjon som en følge av hvordan noen driver i denne bizzen, og de værste er de som aldri har, eller engang har tenkt å gjøre dette til noe annet enn en hobby.

Det jeg mente med å "presse ned i gjørma" var vel mere langs linjene --om du hadde en 2.dre plass i googles SERP's, hvor langt hadde du da vært villig til å gå for å erobre topp plasseringen?-- Jeg mente ikke at man f.eks. fysisk skulle gå å knuse et varelager til konkurrenten bare for å stjele salgene hans/hennes..

haugslett har også et poeng. "Hvor seriøs blir man oppfattet om man 'presser noen ned i gjørma'"

La oss ta et tenkt eksempel:
Du driver en fiskehandel. 100 meter bortenfor driver også en fiskehandel og dere har ca. 50% hver av kundene i området.
En dag hadde du merket at den andre fiskehandleren bruker maskiner som ikke er godkjente av 'fiskehandlernes forbund', noe de må være for at man skal kunne drive som fiskehandel. Hverken maten eller fisken den andre selger forringes noe av den grunn.

Ville du da innrapportert dette til 'fiskehandlernes forbund' og mattilsynet, samtidig som du hadde tipset de største avisene om forholdet, slik at de kunne skrevet om prosessen hvor mattilsynet hadde stengt ned sjappa til den andre? Kanskje du også kunne opprettet en nettside hvor du hadde gjengitt hele prosessen, og skikkelig fått poengtert hvor dårlig den andre fiskehandleren er. Tilslutt kunne du selvsagt inngått en avtale med den lokale slakteren og opprettet et forbund, og et kvalitetsmerke slik at du hadde fått full kontroll over hvem du kunne sluppet inn i markedet på din lokale plass.

Det ser ikke ut som om man mister goodwill hos kunder ved å drive slik....så hvorfor ikke da drive det slik?
 

haugslett

Medlem
Picxxx, om det er slikt at konkurrenten har urent mel i posen (eller ulovlig fisk ;)), synes jeg man skulle gjort noe med det. Er helt enig med deg der, så lenge det er snakk om at konkurrenten bruker ulovlige verktøy.

Men hva er så galt med de som bare ser på det som en hobby?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg holder på mitt. Som sagt, om jeg satt på en informasjon som ville plassert meg i bedre posisjon i forhold til mine konkurrenter så hadde jeg selvfølgelig brukt den. For meg er ikke internett en hobby, men business. Men jeg hadde selvfølgelig aldri gått så langt som til sabotasje..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Picxxx, om det er slikt at konkurrenten har urent mel i posen (eller ulovlig fisk ;)), synes jeg man skulle gjort noe med det. Er helt enig med deg der, så lenge det er snakk om at konkurrenten bruker ulovlige verktøy.

Men hva er så galt med de som bare ser på det som en hobby?

Det kan jo være at disse er i veien for de som vil leve av dette!

Det blir det samme som om det er en eller annen som skifter dekk gratis for å få trimmen og tar da fra de profesjonelle disse oppdragene..... kanskje ikke det beste eksemplet - men, antar du tok essensen
 

picxx

Well-Known Member
hehe, har dette noe med seo spam cops og den greia der å gjøre, tilfeldigvis?

egentlig ikke.

De meste omhandler faktiks folk som er medlemmer her :)
 
Topp