Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Helt utrolig hemningsløst deilig!

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, dette var helt utrolig deilig! Fikk akkurat min nye samsung 245b (affiliatelenke selvsagt - hmmm... funker det med aff.link herfra når det er juiced jeg har regga hos TD?) i hus, og sitter nå og jobber med den nye utgaven av juiced, ukens babe til i morgen og sånt, på en skikkelig skjerm!

Har alltid hørt at en større skjerm er raskeste måten å øke produktiviteten på for folk som jobber med grafikk og den slags, og når jeg begynte på jobben i høst, der det var både store og flere skjermer, så fant jeg ut at det var sant, og etterhvert har jeg blitt så vant til det at jeg omtrent ikke klarer å jobbe bare på 15"-tommeren på laptopen lenger (er selvsagt enda bedre å kunne ha TO skjermer å jobbe på - f.ex. mail og dette lille browservinduet funker fint å ha på laptopen :) )

Skjønner nesten ikke hvordan jeg har klart dette tidligere, men nå har jeg f.ex. oppe både det nye stylesheetet til juiced og et live preview av den den nye indexsida ved siden av hverandre, og har god plass til begge. (MacRabbit - CSSEdit - Web 2.0 in Style anbefales STERKT for alle macfolk! Gå inn på en hvilken som helst side, last ned stylesheet og se hvordan siden forandres MENS du endrer CSS'en)
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Hehe, den er ikke så voldsomt forskjellig fra det som er der nå egentlig, det meste er på plass, bare prøver å få til litt mer automatisering, f.ex. av den scrollergreia øverst, har det nesten på plass nå. Utenom det er det egentlig mest småflikking på menyer og sånt, å plassere inn bannerne litt bedre++. Neste skritt tror jeg blir å tilpasse technett-linja litt bedre.

Kan sikkert laste opp alt sammen etterpå så dere kan få titte litt, er et og annet jeg stusser litt på hvorfor ikke funker som det burde (ihvertfall i mitt hode) også :)

Men, bare for å ha sagt det - sitter du på en liten skjerm og har mye menyer og sånt oppe f.ex. i photoshop eller noe annet, så er en større skjerm en utrolig lønnsom ting. Merker at det går kjappere :) (er jo ikke ALLTID en bra ting (Det er du for ung til å lese julian, så lukk øynene og hopp over forrige setning :p, nei, vent litt... du gikk på vgs, da er du jo gammel nok allikevel) men i denne sammenhengen er det det :p )
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Juiced.no sitt design nå er jo tilnærmet det mest rotete og minst web2.0 som finnes på den norske netthimmelen. Ikke at jeg er så jævla mye bedre med AG, men likevel. Og ikke for å si noe stygt om Kenneths baby, men juiced har vel aldri vært noen kandidat til prisen for beste design akkurat,

Men det var sikkert effektivt for annonsene.
 

Bjrl

Medlem
...har vel aldri vært noen kandidat til prisen for beste design akkurat,

Men det var sikkert effektivt for annonsene.

Dette er jeg nær 100 % sikker på at er riktig. Har selv et nettsted med bevisst "kaotisk" design av akkurat denne grunnen.

Skal skrive en bloggpost på bloggen her inne om dette når jeg får litt mer tid :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kanskje noen (som meg) burde laget en egen tråd om akkurat dette, men:

Jeg mener man skyter seg selv i foten når man tilbyr en såpass crappy brukeropplevelse som det juiced tilbyr. Greit nok om det er bra for annonsører, men du lever da tross alt av mange faste lesere på slike sider, eller hva? At dine sider Bjørn Jarle ser helt jævlige ut kan jeg forstå utifra at du skal melke lesere som aldri kommer tilbake, men på nettaviser og magasiner er situasjonen en ganske annen.

Iallefall min mening. Men så er det jo du, bj, og ikke jeg som tjener 100,000 eller hva det nå er på crap på nettet. Så du har sikkert mer rett enn meg.
 

Bjrl

Medlem
Cluet er å kombinere nytteverdi for brukerne med et design som hverken ødelegger for søkemotortrafikk eller annonseinntekter.

Jeg tar dybden i cluet som en bloggpost.

Tror faktisk at det var du, peterandrej, som hadde en post her inne om hvordan man kunne maksimere Adsense-inntjeningen - og det rådet var veldig bra. Etter å ha fulgt det en liten stund er inntjeningen fra Adsense mangedoblet :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, jeg er enig i at den var ganske crappy. Derimot tror jeg ikke den skal være så totalt crap når jeg er ferdig, noe som nok ikke er RETT rundt hjørnet, men ikke så håpløst langt unna heller. Jeg vil også påstå at det nok er en del hakk bedre allerede, det er ihvertfall det jeg har fått høre av flere.

Det store problemet er at det er mye innhold der nå, innhold trenger plass, og siden besøket har gått ganske kraftig opp i det siste, etter at jeg begynte å legge ut mer innhold, så tror jeg nok jeg vil prøve å beholde "mye innhold"-faktoren. Samtidig bruker ca 30% av brukerne fremdeles 1024x768-oppløsning, så er jeg nødt til å ta hensyn til det, og da nærmer det seg et problem. Løsningen blir dessverre å gjøre det litt tettpakka, men jeg kommer til å prøve å få inn så mye luft som mulig, uten å krympe bildene mer, for selv om jeg gjerne skulle ha likt å tro at det var skribleriene mine folk kom for, så tror jeg nok realiteten er at det er bildene. Jeg ser også at folk ser mye på de gamle bildeseriene, og derfor vil jeg ikke la dem forsvinne fra forsiden for fort heller. En ting til, er at når jeg bytta over til mpayX, så datt plutselig besøket til vip-området veldig, helt uten at jeg egentlig hadde endra noe annet. Derfor tror jeg nok ganske mange av brukerne var under 18, eller brukte Tele2 (skal visstnok ikke funke med mpayx enda). Nå begynner det faktisk å komme opp på samme nivå som når Kenneth fremdeles publiserte en del ting, og det må da bety at jeg har fått tak i en god del nye brukere som har erstattet de gruppene som ble utelukket ved byttet.

Brukernavn:
Takker for litt pene ord, selv om jeg ikke lar kritikk gå så veldig inn på meg, så er det helt klart hyggelig å høre noe bra også innimellom :)

Det med norske navn - ja, har tenkt på det, og jeg er egentlig helt enig... men vet ikke helt... Nå i det siste så har jeg altså kjøpt inn bilder fra litt rundtomkring, og en del av bildene ville jo vært VELDIG lette å avsløre at ikke er fra norge, andre kunne nok gått. Får se om jeg tar sjansen på det fremover, for jeg tror nok også det ville vært en faktor som gjorde VIP'en mer attraktiv. Etterhvert vil det jo også bli en del norske jenter, og da blir det selvsagt med navn og greier.

Ang. lenker og sånt, så har jeg egentlig ikke tenkt så nøye over det, siden jeg ikke er noen SEO-mann, men det er helt sikkert et godt poeng :) I såfall tror jeg heller jeg bare bruker Juiced.no overalt, mer "trendy" ;)
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Tror faktisk at det var du, peterandrej, som hadde en post her inne om hvordan man kunne maksimere Adsense-inntjeningen - og det rådet var veldig bra. Etter å ha fulgt det en liten stund er inntjeningen fra Adsense mangedoblet :)

Hva faen? Husker ikke dette rådet, så du må jo mer enn gjerne dele det med oss som har alzheimer-light.. Kunne hatt bruk for litt økning i Adsense utbetalingene selv faktisk så..
 

Bjrl

Medlem
Hehe, mulig at jeg husker dønn feil :)

Jeg skal se om jeg finner tråden med rådet i. Etter at jeg begynte å følge det har i allefall inntjeningen min gått fra et nivå på 1 - 4 dollar pr. dag til å ligge på 10 - 15 dollar pr. dag nå.

Og grunnen er klikkprosenten. Hittil i dag er det klikkprosent på 3,27 % - mens jeg før jeg la om normalt hadde langt under 0,5 %.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp