Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjemmekontor, internett og telefon

lse

New Member
Jeg har eget AS hvor jeg har hjemmekontor og leser så mye rart om hva som kan trekkes som fradrag og ikke.

La oss si at jeg har fiber til 599,- mnd og telefonabb. til 299,-, hvordan blir det i firmaregnskapet og på skatteseddelen?
 
Skattepliktig fordel ved arbeidsgivers dekning av utgifter til EKOM-tjenester (telefoni, bredbånd osv.) settes til kr 4 392 (sjablongbeløpet). Inntektstillegget er likt uansett hvor mange EKOM-tjenester som dekkes, og sjablongmodellen gjelder for både naturalytelse og utgiftsgodtgjørelse. For utgiftsgodtgjørelse skal skattepliktig fordel begrenses til beløpet som er dekket av arbeidsgiver, dersom dekningen er lavere enn sjablongbeløpet. Dekkes fordelen i form av naturalytelse vil skattepliktig fordel per år være kr 4 392 uansett om arbeidsgiver dekker mer eller mindre enn sjablongbeløpet.

I tillegg gis det mulighet for skattefri dekning av fellesfakturerte varer og tjenester samt tilleggstjenester med en samlet verdi på inntil 1 000 kroner per år.

Se FSFIN §§ 5-12-20 til 5-12-23 for mer om reglene rundt elektronisk kommunikasjon.



I praksis vil det si at selskapet innrapporterer fordel på deg på kr 366 pr mnd, og så betaler selskapet dine telefon/internettregninger.
 
Topp