Kjapp og trygg hosting for Wordpress

HMS-kurs og bittesmå firma?

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg leste bare den linken oppi her fra TMM der det står at AS med ansatte (meg selv), uansett antall, har plikt til å gjennomføre HMS-arbeid ihht til arbeidsmiljøloven. I loven kan jeg heller ikke se at det er noen nedre grense for akkurat dette, men korriger meg mer enn gjerne dersom dette er feil.

Et fint punkt i Arbeidsmiljøloven er §3-4, der det heter at:


Jeg trener ikke på SATS, men jeg har et medlemsskap i en biljardklubb på ca 7000,- i året. Hmmmmm....... det må det jo gå an å skrive av på bedriften? :)

En kamerat av meg fikk innkjøp av ny stor bilbane godkjent som "bedriftsidrett" av regnskapsfører. Hva evt. bokettersyn fra skattemyundighet sier har dog aldri blitt avklart.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hahaha, dæven steike, du har helt rett PA! Alright, da blir jeg og Morten nødt til å ta en HMS-gjennomgang på Beer Palace eller noe liknende i nær framtid! Du skal ikke ta en tur til Oslo, slenge deg med og kalle det utgifter til HMS-kurs du også da? :D

Absolutt! Øldrikking regnes som idrett i mange land. Jeg tror det har noe med løfting glasset å gjøre (strekker triceps), men er usikker på effekten. Med andre ord: dette må vi prøve! :)

Angående biljard så er jo dette idrett, jeg er til og med lisensiert av biljardforbundet og kan bli plukket ut til dopingkontroll når som helst. Jeg ble nr fem i divisjon 1 ifjor, og var med det kvalifisert til å være med på kvalikk til Elitespill denne sesongen, der Norges 30 beste utøvere deltar. Så dette må jo være MER enn godt nok til å telle som aktivitet for skattevesenet! :)
 

Tore S

New Member
HMS kurs er obligatorisk straks man har ansatte, altså flere enn en person. Det gjelder også enkeltpersonforetak. Heldigvis er ikke HMS kurs så dyrt og omfattende lenger. Man kan ta HMS kurs på nett i en fei.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp