Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er dette for no???

Status
Stengt for ytterligere svar.

joachim

Medlem
Ser mange innlegg og mitt navn og mye ganske rotete og tullete??

Om det er noen som lurer så har jeg ikke vært på WF på mulig over en uke.
De siste to dagene har jeg ikke hatt pc. Ha hatt ett pc-crash pga et virus, formaterte disken for kanskje en uke siden. Etter det har jeg ikke vært her inne.

Jeg fikk en telefon igår sent om etterm. med spørsmål om hva som skjer. Det var mange meldinger, og skal se gjennom dette i løpet av kvelden, men skulle noen tro at jeg plager noen her inne så tar de feil.

Skal sjekke ut endel, og kommer tilbake til dette, for her er det noe som skurrer.

Så noe om at jeg ble offentliggjort med navn f.eks, og som ble fjernet. Skulle gjerne visst hvem det var, trodde dette var et seriøst forum. Etter de meldingene jeg leste, og som var skrevet under et annet nick, ikke mitt, så var ikke det så seriøst det heller.

Mitt nick er joachim med ch, IKKE MED K, så vær obs på det i såfall hvis noen mener JEG plager de.

J.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vel.. det ble iallefall startet en tråd der mye useriøst piss kom både fra ditt brukernavn og fra en del andre. Om ikke du skrev disse, så ble de iallefall postet med ditt brukernavn.. så hvis ikke du har vært på WF på en uke så har iallefall noen logget på med ditt brukernavn og vært rimelig aktiv..

Klikk på brukernavnet ditt og så "vis alle innlegg fra Joachim", så kommer alle postene dine opp.. det er ditt brukernavn ser du?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vi fører ikke tidsbasert lagring av IP adresser, men vi samler alle ipadressene som blir brukt av brukere på forumet og alle IP adressen til Joachim kommer fra to forskjellige IP rekker fra samme internett leverandør (telenor). Jeg sjekket dette i går og jeg ser ikke noen nye IP adresser på IP listen for dette brukernavnet.
 

Bjrl

Medlem
Dette var merkelig. Kan det være noen supereksperter i phishing som har vært på maskinen til joachim for å dra ut brukernavnet og passordet hans til WF - og for deretter å herpe maskinen hans og gå inn her og raljere ved bruk av nicket hans, for deretter å forsvinne på mystisk vis?

Mens den virkelige joachim sitter med blamen, og er helt uenig i det som phishermannen har drevet med?

Jeg følger spent med i progresjonen her.

Mvh
Bjørn Jarle
 

joachim

Medlem
Det sa meg lite.
pcen min ble lånt av en kar fra onsdag, det vil si boksen.(ifm en gjeng som spiller noe strategi-spill-greier i nett) .

Den ipadressen på nicket joachim når alt det mølet ble skrevet inn her inne, er den lik den ipadressen jeg har nå? Nå er jeg joachim og ingen andre altså!!
Om han har telenor vet ikke jeg, men det kan jeg sjekke. Har ikke lett for å tro at han skriver sånt i mitt navn, men det hører med at han er ganske oppegående på hardware stoff, installasjoner, servere og denslags men ikke full i f vil jeg tro.

J.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ved en nærmere sjekk ser jeg en ny IP der, men den er fra samme IP rekke som i går (og den som ble brukt til registering).

Hvor langt unna bor kompisen din?
 
Sist redigert:

Daniel

q(O_o)p
Tror nesten jeg kan vedde på at dette er et ro-forsøk.

Skrivemåten er helt lik.........................
 

picxx

Well-Known Member
Synes det er veldig rart at oppbygningen av postene dine er kliss like, men dette kan jo selvsagt være et tilfeldig sammentreff.
Synes også det er rart at du har gitt ut passordet ditt til webforumet uten å være klar over det, da jeg regner med det ikke er noen som har hacket databasen på webforumet og greid å dekodet den hashede strengen som er brukt på passordet.
At noen er oppegående på installasjoner og servere betyr nok langtifra at han automatisk hacker seg inn på kontoen din på et forum, og etter alle de årene du har i bransjen burde du vite det.

Så noe om at jeg ble offentliggjort med navn f.eks, og som ble fjernet. Skulle gjerne visst hvem det var, trodde dette var et seriøst forum.

Du begynner jo også her å angripe forumet, istedet for å faktisk ta deg en telefon til denne 'kompisen' din som øyensynlig har brukt kontoen din for å klare opp i saker og ting. Mislighold av kontoer er ikke noe noen her inne kan hjelpe deg med. Kontoen din er personlig, og du er selv ansvarlig for at den ikke misbrukes.

Om dette er et nytt forsøk på å starte en tråd med trolling vil tråden bli stengt kjappere enn du greier å si kake.
 
Sist redigert:

joachim

Medlem
Synes det er veldig rart at oppbygningen av postene dine er kliss like, men dette kan jo selvsagt være et tilfeldig sammentreff.
Synes også det er rart at du har gitt ut passordet ditt til webforumet uten å være klar over det, da jeg regner med det ikke er noen som har hacket databasen på webforumet og greid å dekodet den hashede strengen som er brukt på passordet.
At noen er oppegående på installasjoner og servere betyr nok langtifra at han automatisk hacker seg inn på kontoen din på et forum, og etter alle de årene du har i bransjen burde du vite det.



Du begynner jo også her å angripe forumet, istedet for å faktisk ta deg en telefon til denne 'kompisen' din som øyensynlig har brukt kontoen din for å klare opp i saker og ting. Mislighold av kontoer er ikke noe noen her inne kan hjelpe deg med. Kontoen din er personlig, og du er selv ansvarlig for at den ikke misbrukes.

Om dette er et nytt forsøk på å starte en tråd med trolling vil tråden bli stengt kjappere enn du greier å si kake.

sluttoop med angrepene, går ikke igang med å skive søppel her slik som i den tråden.. Den karen skaljeg self snakke med på en forsiktig måte, buser lisom ikke ut med alt. Har ikke lagt merke til om at å krysse av for 'husk meg' kan gi andre tilgang bare de har boksen, kan noen svare meg på dt?

Ingen vet passordet, kanskje noen adm. gutta her, men ingen andre.

J.
 

joachim

Medlem
HVis jeg skal henges pga av dette så heng meg. Mange meldinger var ren søppel og endel ord er ikke mine og noen vet jeg ikke hva betyr engang. Fortsetter dette som en heksejakt på meg så forlater jeg WF frivillig, meniingsløst å delta uten tillit.
Har dessuten deltatt i mange diskusjoner og synes ikke det var usakligheter eller søppel fra meg da, ingen sa noe da i hvertfall.

Tror det beste er å overlate dtte til ekspertisen mht ipadr. og denslags, så dukker forklaringen opp etter hvert, PLUSS at jeg har en kar jeg skal snakke ut med. For det jeg vet trodde han kanskje han var morsom, noe jeg IKKE synes!!!
Virker jo også som at noen få her har lyst å fortsette på det nivået med meldinger rettet mot meg, noe som bare er helt unødvendig. Trives ikke så godt med dette her når jeg ikke kan forklare hva som har foregått.

J.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp