Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal jeg gjøre med posten?

HPF

Medlem
Er det ikke mulig å ha et lager i f.eks. sverige/danmark og sende varene defra i de tilfellene hvor det er snakk om import?
Joda, fullt mulig det, også blir det sikkert mye billigere og enklere å sende i EU området også.

Har fått priser fra Bring på CarryOn Homeshopping Bulksplit nå. For sendinger fra Strømstad i Sverige til hvor som helst i Norge er prisen for en pakke (max 20 kg) noe i underkant av kr.100,- (flat rate). Så vidt jeg kan se ingen volumvektbereging, kun faktisk vekt. I den prisen er det inkludert fuel surcharge, de henter på lageret ditt, fortoller og utleverer. Ingenting ekstra hverken for selger eller kjøper bortsett fra eventuell forsikring som er opsjon. Betingelsen er at man må ha et firma i Norge også (antagligvis på grunn av momsen).

Volumet jeg forespurte på er 100-120 pakker i uken fordelt på henting 2-3 ganger i uken. Gad vite hva slags priser de med forhandlingsvilje og større volum får.

Fikk priser for sendinger fra Kiel i Tyskland også, ca. 60% dyrere, ellers samme betingelser. Begynner etterhvert å forstå hvordan tyske nettbutikker via GLS (aka Posten Norge AS), Deutsche Post/DHL (under 20 kg = Posten Norge) og UPS (bruker Posten Norge utenom bysentra) kan sende større pakker rimligere enn hva jeg kan.
 

nilsga

Medlem
Joda, fullt mulig det, også blir det sikkert mye billigere og enklere å sende i EU området også.

Har fått priser fra Bring på CarryOn Homeshopping Bulksplit nå. For sendinger fra Strømstad i Sverige til hvor som helst i Norge er prisen for en pakke (max 20 kg) noe i underkant av kr.100,- (flat rate). Så vidt jeg kan se ingen volumvektbereging, kun faktisk vekt. I den prisen er det inkludert fuel surcharge, de henter på lageret ditt, fortoller og utleverer. Ingenting ekstra hverken for selger eller kjøper bortsett fra eventuell forsikring som er opsjon. Betingelsen er at man må ha et firma i Norge også (antagligvis på grunn av momsen).

Jeg sjekket en prisliste som lå på bring.no, og der opererte de med noen vanvittige priser for pakker sendt til utlandet. Hvor i allverden fant du disse prisene?
 

HPF

Medlem
Jeg sjekket en prisliste som lå på bring.no, og der opererte de med noen vanvittige priser for pakker sendt til utlandet. Hvor i allverden fant du disse prisene?
Prisene gjelder for pakke sendt fra utlandet til Norge, i dette tilfelle Strømstad i Sverige.

Produktet heter CarryOn HomeShopping BulkSplit.

Du må sende dem en forespørsel for å få priser, de ligger ikke ute på nettet. PM meg så kan jeg maile deg pdf filene jeg fikk.
 
Topp