Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal jeg gjøre med talentdatabasen?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

For mange år siden når jeg selv lekte meg rundt i PHP laget jeg talentdatabasen. Kildekoden er rotete, strukturen er dårlig og nettstedet har ikke blitt oppdatert/vedlikeholdt på mange år.

Kostnadene mine er begrenset til webhotellet og domenet, noe som ikke er store kostnaden for meg når jeg har egen server, så jeg har bare holdt liv i nettsiden gjennom årene.

Det er null inntekter fra nettsiden, hovedsakelig fordi jeg ikke har reklame på den. Dette er egentlig bare latskap fra min side, men jeg tror heller ikke inntektene hadde vært nevnverdige om jeg la inn noe adsense-greier. Inntektspotensialet ligger nok i andre områder.

Trafikken ligger jevnt rundt 200 brukere per dag, noe den har gjort stabilt gjennom årene. Nettstedet rankerer svært bra i søkemotorene. Liste over medlemmer ligger her. I tillegg har siden en facebook-gruppe med 2.200 medlemmer. Gjennom denne gruppen kan jeg nå ut til stort sett alle som tilhører målgruppen "modellfotografi" i Norge.

Det jeg stusser nå på er hva jeg skal gjøre med siden. Jeg føler den har vært inaktiv fra min side lenge nok. Noen alternativer jeg har tenkt på:

  • Selge siden.
  • Om ingen vil kjøpe, legge ned.
  • Investere penger og videreutvikle med flere tjenester (med økt inntektspotensial).
  • Ta inn partnere og starte et "talentbyrå" (modeller, komikere og andre yrker i showbiz)

Er nesten ikke sikker på hva jeg vil med dette innlegget en gang. Noen som har noen tanker rundt denne siden du kanskje vil dele med meg? Noen råd? En god ide? Potensielt partnerskap? En manager-drøm i magen?
 

Fredrik

Medlem
Nå tenker jeg høyt og uten mening eller mål:

Vi har fotograf. Vi har studio. Talenter trenger ofte bilder og portfolio etc. Hva med å lage en database der det koster xxx kroner og du får en profil med bilder etc. Databasen markedsføres mot alle de som trenger statister, tv selskaper, produksjonselskaper osv.

Vet ikke om dette hjalp?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes dette er enkelt. Du sier at du har vist "latskap" i forhold til denne siden. Og der ligger nøkkelen. Du brenner ikke for dette, orker ikke å involvere deg, gidder ikke tenke på siden og de mulighetene som ligger der.

Mitt råd er derfor; selg for så høy pris du klarer og konsentrer deg heller om ting du brenner for.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vi har fotograf. Vi har studio. Talenter trenger ofte bilder og portfolio etc. Hva med å lage en database der det koster xxx kroner og du får en profil med bilder etc. Databasen markedsføres mot alle de som trenger statister, tv selskaper, produksjonselskaper osv.

Er ikke helt fjern for den tanken. Ble foreslått akkurat det samme av en bekjent når vi hadde lunsj her om dagen. Kanskje gå sammen med et par studioer som får hvert sitt geografiske område, lage en pakke sammen og selge den inn gjennom talentdb.no mot provisjon?
 
Topp