Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva slags firewire-kabel trenger jeg?

appelsin

Medlem
Jeg har en Macbook 13" fra 2009 og en iMac 20" fra 2009. Jeg ønsker å overføre alle filer og programmer (alt innhold) til iMacen. Jeg antar at beste løsningen er å overføre dette gjennom en firewire-kabel? Korriger meg gjerne.

Hvis så, hva slags firewire-kabel skal jeg kjøpe? iMacen har firewire-uttak/port i tillegg til USB, mens MacBooken bare har USB.

Send gjerne en link direkte til en nettbutikk som har akkurat den kabelen jeg trenger (har prøvd å lete selv, men usikker på hva navnet på kabelen er).

Takk
 

appelsin

Medlem
Jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig ikke trenger en firewire-kabel, men det holder med en USB filoverføringskabel.
 

NilsF

Medlem
Jeg har en Macbook 13" fra 2009 og en iMac 20" fra 2009. Jeg ønsker å overføre alle filer og programmer (alt innhold) til iMacen. Jeg antar at beste løsningen er å overføre dette gjennom en firewire-kabel? Korriger meg gjerne.


Jeg er ingen ekspert, men til flyttingen ville jeg ganske enkelt benyttet en helt alminnelig ekstern harddisk på 500 GB - 1TB, samt den medfølgende USB-kabelen. Installerte programmer kan dog normalt ikke kopieres over, disse må i stedet installeres på nytt. Sjekk ut om programmene har mulighet for å eksportere/importere personlige innstillinger og filer. For noen typer programmer får man med seg all egen informasjon ved å flytte over en automatisk backup av databasen.
 

appelsin

Medlem
Hvis du skal ha over alt må vel det enkleste være å ta backup med TimeMachine og deretter gjennopprette fra den?

Takk for tipset. Jeg fant en gammel ekstern harddisk, og brukte Time Machine. Fantastisk enkelt program å bruke. Prøvde først å kopiere filene over manuelt, men det stoppet opp flere ganger. Deretter fulgte jeg Time Machine wizarden, og da gikk det problemfritt.

Nå gjenstår det å flytte over disse filene til iMacen.
 
Topp