Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken konto skal/kan jeg bruke?

deadringer971

New Member
Hei.

Jeg er litt ny på det med regnskap og lurer på følgende.

Jeg kjøper inn endel utstyr som ikke skal videreselges. Altså et driftsmiddel. Jeg har ingen behov personlig med å dele opp regnskapet mitt på innkjøp annet enn telefon, internett, forsikringer, leie og alt annet.

Regnskapsføreren min førte på mange forskjellige kontoer tidligere. Det var hovedsakelig under "andre driftskostnader" hun førte ting.

Er det noen krav til at ting må separeres. Eller kan jeg føre f.eks. alle kjøp på varekjøp-kontoen (konto 4000)? Eller må det være under "andre driftskostnader"?

Leie av lokaler fører jeg på egen, også forsikring. Men kan jeg f.eks. føre internett og telefon på telefonkontoen 6900? Tenker det blir lettere med tanke på skatten jeg skal betale senere.
 

Steve Cash

Medlem
Du må mimimum føre regnskapet slik at det harmonerer med næringsoppgave. Driftsmidler har ingenting i 4000-serien å gjøre, der skal du bare føre varer som selges igjen. Hvis dette er driftsmidler som kostnadsføres direkte må du bruke konti rundt 6500. Hvis de skal aktiveres blir det i balansen. Start med å sette deg inn i rettlednignen for næringsoppgaven.
 
Topp