Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken leverandør er best på nyhetsbrev?

peterandrej

pensjonert moderator
Er styremedlem i en organisasjon for funksjonshemmede, som har behov for en god leverandør av nyhetsbrev. Prisen spiller selvsagt en rolle, men dette er en organisasjon med forholdsvis god økonomi - så man er nok mer ute etter "best" enn "billigst".

Vi har følgende små behov:
- kan sende ut til minst 1500 medlemmer, og må ha muligheter for vekst i utsendelsesantallet
- må kunne lage egne maler, eller i det minste egen topp/bunn
- må kunne segmenteres (dvs sende ut til ulike grupper, tenk tillitsvalgte, lokalforeninger, medlemmer, osv) pr utsending
- må være enkelt å melde seg opp til nyhetsbrevet via f.eks en webform, etc

Ting som er fint er at jeg kan laste ned nyhetsbrevet i f.eks PDF for å lage et nyhetsbrevarkiv, som vi kan legge på nettsidene våre.

Noen tips? Hvem er best? Aweber? Mailmojo? Andre?
 

RAH

Medlem
Jeg er mektig fornøyd med mailchimp.com sin tjeneste.

Du kan vurdere "forever free" planen deres, da kan du ha inntill 2000 medlemmer og sende 12000 mail i måneden gratis.

Du får riktig nok at nyhetsbrevet er sendt via mailchimp i bunn.

Vet ikke hvordan de er prismessig i forhold til andre leverandører :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har testet både aweber og mailchimp.
Jeg sa faktisk opp mitt abonnement hos aweber en stund (og mistet noen tusen abonnenter) fordi mailchimp fikk så gode tilbakemeldinger fra mange brukere (eller ikke-brukere, som hadde hørt at de var bra?).
Jeg syntes det var trasig å bruke mailchimp. Et treigt og lite brukervennlig UI i forhold til aweber, pluss at det manglet flere funksjoner som enkelt kan brukes hos aweber, f.eks. å enkelt implentere forms fra samme liste på flere landingssider.

Jeg har tidligere skrevet litt om aweber på NP.
Aweber | Norske plugins

Pr. i dag bruker jeg (igjen) aweber og 10 ville hester vil ikke få meg til å flytte over igjen.

p.p.s. Er du kun ute etter å sette inn ett form på EN nettside og sende ut fancy nyhetsbrev i html er sikkert mailchimp et like godt valg, men i markedsføringsøyemed rekker ikke mailchimp aweber opp til stortåa engang....det er ihvertfall min mening.
 
Topp