Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor lenge må man blogge...

Zuna

Medlem
..før man får noen særlige besøkstall (dersom man i det hele tatt får noen særlige besøkstall noen gang :p ) ?

Jeg har blogget i tre uker (nesten hver dag, liten pause da jeg hadde feriegjester i fem dager). Har i gjennomsnitt hatt ca. 150 unike lesere pr. dag, i dag har jeg hatt 282 unike / 1152 pageviews.

Har lest et sted at man må blogge i minst 6 mnd. før man kan forvente at "det skjer" noe med bloggen. Men hvor mange besøkende bør man ha pr. dag etter 6 mnd. dersom man greier å få bloggen til å bli bra? :)

:blond:
 

hohohoo

Medlem
Håper noen kan gi deg bedrer svar en jeg kan gi, for jeg har bare spørsmål ;-)
Jeg antar svaret blir noe sånt som "hvor mye veier en fisk".

For her er mine spørsmål: Hva er dine mål, hvor mange besøkende har du definert som en suksess? Hva var din drømn år du startet.

Hvor mange av de som besøker skal:
1- Klikke på annonser
2- Skrive innlegg i forumet
3- Melde seg in på Facebook-gruppen.

Ved å ha egne mål, så har man noe å strekke seg etter og tilpasse/jobbe mot.
 

Nutz

Med lem
..alt ettersom hvor fengende bloggen din er, og hvor lett den er å finne.
Dette er nok ikke like forutsigbart som å regne seg frem til termin for fødsel. :)
Klarer du å holde på dine faste gjester med godt stoff, så kan du vente deg besøk fra deres gjester igjen hvis noen av de er bloggere.
 

zapotek

Medlem
For det første, å ha 150 daglige lesere tre uker etter oppstart er faktisk knallbra om man ikke kjøper annonser. Klarer du å holde opp samme trøkk og progresjon over 30 uker vil du da ha 1500 daglige lesere!

Når det gjelder forumet, så er det så enkelt som at *ingen* registerer seg og poster på tomme forum. Tenk bare etter på deg selv, hvor ofte har du registert deg på et inaktivt forum? Et triks for å komme igang kan være å spørre en bunch venner og familie om å lage seg en bruker og være så aktive som de bare klarer. Virker det aktivt innpå der, vil etterhvert noen av dine 150 daglige brukere registrere seg på naturlig vis.

Forøvrig synes jeg du har en fin blogg (har fulgt med litt innimellom).

Lykke til!
 

metallian

Medlem
Du har svært gode tall etter så kort tid :)

Legg igjen kommentarer og facebook oppdateringer/koblinger med link til bloggen, det hjelper noe. Registrer bloggen på webkataloger.

(Ser du arebidsdelforumet her kan du få dette gjort til en fin pris om du ikke gidder/vil/kan selv)
https://www.webforumet.no/forum/job...kedsf-ring-social-bookmarking-og-mye-mer.html


Ang forum- aktivitet avler aktivitet- bruk venner og bekjente, bruk facebook, link til forumet i kommentarinnlegg,artikler på egen blogg osv. Det er lov å ha flere brukere sev dersom man er ryddig og ikke bruker de "mot" hverandre :)
 
Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
Hva slags statistikkverktøy bruker du på bloggen din Zuna? Det er ikke alt som er like nøyaktig....
Men om tallene dine stemmer så skal du være fornøyd så langt ;)
 

Zuna

Medlem
Jeg syns du har bra tall etter så kort tid. Du har ikke promotert bloggen noe sted?

Jeg pinger bloggen min på Side2 Blogg. Hvis du ser fort så ser du kanskje bloggen min som ligger øverst der akkurat nå. :p (pleier å ligge i ett døgn) Har blitt lagt ut med ingress 4 ganger på de to ukene jeg har pinget der, så synes det er ganske effektivt. Ellers har jeg brukt twingly (VG) et par ganger. Jeg legger ut link til dagens blogg på Zuna på Facebook hvor jeg foreløpig bare har 64 medlemmer (bare ca. 20 av dem er folk jeg har invitert, resten har kommet av seg selv :D). Det ser ut til det ihvertfall er noen av dem som deler det med sine venner igjen, får en del hits fra Facebook. Også har jeg fått lagt ut et av innleggene/artiklene mine på et ganske godt besøkt nettsted. Ellers har jeg ikke gjort noe.

Jeg tror kanskje det jeg må fokusere mer på er å få folk til å _bli_ på siden en stund. Vet jo at de som kommer gjennom VG stort sett bare er "read and run" f.eks.

Bruker Statpress for WP, men har også Google Analytics. Google viser litt færre enn Statpress, men ikke store forskjeller. Igår viste Statpress 290 mot 270 på Google. Foreløpig i dag ligger jeg på 110 og det er ikke ille klokka 13. :D

Takk for alle innspill!
 
Topp