Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange uavhengige web mastere?

Msites Ltd

Livsnyter
Uavhengig.......hehe.....vil jo si man er veldig avhengig jeg da! ;-)

Og, så spørs det jo hva man legger i webmaster..... Hvis jeg setter opp siden og legger inn artikler, men lar andre ta seg av seo-jobben.....er man da en webmaster? Og, man kan ha mange varianter av slikt ;)

Men, jeg tror nok ikke det er så svimlende mange som lever kun av nett i Norge....
 

Knut

Medlem
Lever kun av internett, men ett annet spørsmål er vel kanskje om hvem som har rett til å kalle seg webmaster? Trenger man en utdanning f.eks?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Webmaster er vel egentlig ikke en beskyttet tittel, slik som f.eks byggmester er.

Så teknisk sett kan alle kalle seg for webmaster/webdesigner.

Men seriøst, sitter dere for dere selv foran en datamaskin dagen lang? (Kenneth)
 

picxx

Well-Known Member
men ett annet spørsmål er vel kanskje om hvem som har rett til å kalle seg webmaster? Trenger man en utdanning f.eks?

webmaster, webutvikler, internett geek, nettslave... up 2 you.
Ingen av titlene er yrkestitler og langt fra beskyttede i så fall.

Personlig kaller jeg meg forfylla utflytter med kjennskap til et keyboard. :D
 

picxx

Well-Known Member
Men seriøst, sitter dere for dere selv foran en datamaskin dagen lang? (Kenneth)

Det er sjeldent det blir over 18timer i døgnet nå, men kunne gå et par-tre døgn i strekk i begynnelsen ja... men det lønner seg, og arbeidet bærer frukter :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Webmaster er vel egentlig ikke en beskyttet tittel, slik som f.eks byggmester er.

Så teknisk sett kan alle kalle seg for webmaster/webdesigner.

Men seriøst, sitter dere for dere selv foran en datamaskin dagen lang? (Kenneth)

Når du sier det på den måten høres det jo ut som om jeg sitter på et mørkt gutterom med tett luft og spiller WOW hele dagen.

Noen dager sitter jeg for meg selv foran maskinen og jobber. Har for det meste vært slik det siste halvåret, da jeg har jobbet hjemmefra. Men før dette satt jeg i et lite kontorfellesskap (jeg og noen andre i område leide litt kontorplass). Kontorfellesskap er det flotteste som finnes for freelance webmastere spør du meg!
 
Topp