Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye bruker dere på AdWords?

alaska

Medlem
Hei,
Har tenkt til å begynne å bruke AdWords til å markedsføre siden min. Har tenkt å bruke maks 8000,- per måned. Får jeg resultater med et så lavt budsjett, eller er det bare bortkastet?
 
Jeg vil si at det kommer helt ann på hvilken nisje du operer i. Adwords fungerer som en auksjon hvor man kan by på reklameplassen Google selger, jo hardere konkurranse, jo mer må du betale per klikk/plassering av annonsen din.

8000kr kan derfor være et et stort budsjett, eller et lite budsjett, alt etter hva prisen på søkeordene du har tenkt å kjøpe ligger på. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut søkeordplanleggeren til Google for å skaffe deg et bilde av hvilke priser som gjelder for nisjen din.
 

Evensmo

Medlem
Med tanke på at du ikke har noen erfaring med Adwords, så ville jeg lagt opp et veldig begrenset Adwordsbudsjett i starten og så økt etter hvert som du får mer erfaring og begynner å se effekten. Om du har ambisjoner om å bruke 8000 kr i mnd, ville jeg også vurdert å ta et Adwords-kurs før du starter opp. Disse kursene koster jo litt penger, men kan gi deg en del nyttige tips som kan spare deg for en del klassiske nybegynnerfeil.
 

Ole Avranden

utvandret
100% enig med Evensmo. Skal du bruke 100K på Adwords-annonsering i året, bør du skaffe deg mest mulig kunnskap før du setter i gang.
 
Topp