Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få besøkstall om til inntjening

antidote

Medlem
Hei!
Jeg har en side der besøkstallet ligger på 20. 000 pr. måned. De som besøker er unge, kjøpesterke personer (16-20). Jeg har hatt (og har) annonser fra Tradedoubler - som har gitt klikk - i lengre tid, men nesten ingen inntjening.

Er det noe jeg gjør feil? Hva er deres tips for å få besøkstall om til penger?:)
 

Stoppet

Banned
Tror den aldersgruppen kanskje er litt "wannabe". De tror de har råd, men egentlig så har de ikke. For det er foreldrene som sitter på gryna. og de sier nei. Og i den alderen er de litt nysgjerrige og klikker for å se hva det er uten å ville noe videre med det. Jeg sitter med litt den følelsen....... hvertfall de fra 16-17.
 

antidote

Medlem
Tror den aldersgruppen kanskje er litt "wannabe". De tror de har råd, men egentlig så har de ikke. For det er foreldrene som sitter på gryna. og de sier nei. Og i den alderen er de litt nysgjerrige og klikker for å se hva det er uten å ville noe videre med det. Jeg sitter med litt den følelsen....... hvertfall de fra 16-17.
Nja. Nå er det ikke bare personer fra ungdomsskolen som besøker siden. Den er spesifisert mot vidergående, en gruppe som er veldig kjøpesterk.
 

spikre

peterhamre.no
Antar det er snakk om studieweb.net. Siden har kanskje ikke besøkende i "kjøpsmodus", du må altså regne med en noe lavere konverteringsrate enn mange andre nettsteder.

Hva med å heller gå for "produktplassering" med konkrete annonser fra f.eks. Staples eller Adlibris? Sistnevnte gjerne med lenke til relevante bøker. Eller enda mer spisset aff-annonser til f.eks. toppkaraktersystemet.no.?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvorfor ikke spe på litt med Google Adsense?

Jeg tenker nok også at det er den enkleste måten å få litt inntekter på med en slik side. I mine øyne er det en myte (hvis noen hevder det) at ungdom i "skolealder" er kjøpevillige (kjøpesterke ja, men svært begrenset villighet på nett).

Den kontoen ble sperret for lenge siden.:oops:

Du finner vel en mulighet :)
 

atLind

Member
Hadde gått for en kombinasjon av Adsense (eller lignende om du ikke kommer deg inn igjen) og relevante affiliatelenker, gjerne i tekst/innhold, som nevnt over her.
 
Topp