Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan tilpasse din nettsides preview på Google søk?

Har en WP SEO plugin, men foreløpig ikke tilstrekkelig kunnskap til hvordan jeg evt bruker denne til å tilpasse hvordan preview av mitt nettsted vises i google.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Eks: Søker du VG i google får du opp dette: Screenshot at 16:45:55 | ScreenCloud , en ryddig oppstilling med hovedoverskrift + 6 undersider. Noen som har tips til hvordan jeg kan tilpasse slik jeg vil min side skal fremstå i søkeresultater?
 

adeneo

Medlem
De linkene under kalles "sitelinks", og de generes automatisk av Google, ingen plugin i verden kan hjelpe deg der.

Det er altså Google som bestemmer hvis, når og hvordan sitelinks du får, men i Webmaster Tools under "søkeutseende -> nettstedkoblinger" kan du i det minste degradere sitelinks slik at de blir fjernet, men du kan ikke legge til det du selv ønsker.
 
De linkene under kalles "sitelinks", og de generes automatisk av Google, ingen plugin i verden kan hjelpe deg der.

Det er altså Google som bestemmer hvis, når og hvordan sitelinks du får, men i Webmaster Tools under "søkeutseende -> nettstedkoblinger" kan du i det minste degradere sitelinks slik at de blir fjernet, men du kan ikke legge til det du selv ønsker.

Takk for svar.

Men hvordan klarer de fleste å få det til å se ryddig ut med undermenyene sine som sitelinks da, det kan jo ikke være helt tilfeldig?
 

adeneo

Medlem
De som eier nettsidene har ikke noe med dette å gjøre, det er Google som har gode algoritmer for å generere sitelinks.
 
De som eier nettsidene har ikke noe med dette å gjøre, det er Google som har gode algoritmer for å generere sitelinks.

Noe må det vel være jeg kan gjøre (?) , da google tydeligvis klarer å gjøre dette med alle andre sider forutenom min..

Jeg har pr dags dato ikke sett noen andre sider dukke opp som et kaos i søkeresultatet slik som min gjør..
 

adeneo

Medlem
Hvis det er kaos, så forstår sikkert ikke Google lenkestrukturen din.
De forsøker å hente de nettsidene som ser ut som hovedsider, og som har en viss mengde trafikk, samt at sitelinks også kan tilpasses søkefrasen.

Det du kan gjøre er å endre på strukturen, og er det Wordpress så kan jeg forstå at det kan være vanskelig, men Google har vanligvis ingen problemer med å lese dette ut av Wordpress sider, så det høres rart ut ?
 
Vel, Overskriften min er "HJEM - NAVNET PÅ MIN SIDE - MY WORDPRESS BLOGG.
Brødteksten er et utdrag fra EN av mine kundeuttalelser (av en eller annen merkelig grunn).

Ikke skjønner jeg hvorfor, og ikke kan jeg ha det sånn. :/
 

Egon

Medlem
Dersom du bruker WordPress anbefaler jeg deg et plugin som heter "WordPress SEO by Yoast". Den viser hvordan siden din vil se ut på f.eks. google mens du legger inn informasjon. Lykke til :)
 
Dersom du bruker WordPress anbefaler jeg deg et plugin som heter "WordPress SEO by Yoast". Den viser hvordan siden din vil se ut på f.eks. google mens du legger inn informasjon. Lykke til :)

Kan se ut som det er den jeg har, har bare ikke lært meg helt å bruke den enda: Screenshot at 19:59:37 | ScreenCloud

Rart at brødteksten kommer på engelsk, trodde jeg hadde Norsk som hovedspråk..:confused:
 
Topp