Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor bruker dere ikke SSL?

Hvorfor bruker du ikke SSL i din / din kundes nettbutikk?

  • Vanskelig å installere

    Stemmer: 0 0,0%
  • Dyrt

    Stemmer: 1 16,7%
  • Aldri hørt om SSL

    Stemmer: 1 16,7%
  • Unødvendig

    Stemmer: 2 33,3%
  • Det gjør butikken treg

    Stemmer: 0 0,0%
  • Betalingsløsningen har SSL

    Stemmer: 1 16,7%
  • Vet ikke

    Stemmer: 1 16,7%

  • Totalt antall stemmer
    6

thoaud

Country manager @ Servebolt
Ser både store og små nettbutikker som ikke bruker SSL, noe som for meg er skremmende. SSL er en enkel måte å gjøre handel, og spesielt betaling, trygt for kundene. Jeg vet ikke om et eneste godt argument for å ikke bruke SSL.

Så mitt spørsmål er, hvorfor brukere dere ikke SSL?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Når du bruker PayPal som betalingsløsning trenger du utifra et teknisk ståsted ikke SSL på din egen nettside. At det skremmer - vel, du vet vel om sha1 utfordringen? SSL er uansett ikke noe golden bullet - eller stoler du *virkelig* så lite på de mellom din router og serveren? Jeg tror det er større fisk som skal frityrstekes..

Det sagt, så har jeg begynt å installere SSL rundtomkring, men det er så mye annet som også må gjøres.
Tidsmangel altså. Men SSL er såpass billigt nå at jeg må bare få fingen ut.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Når du bruker PayPal som betalingsløsning trenger du utifra et teknisk ståsted ikke SSL på din egen nettside. At det skremmer - vel, du vet vel om sha1 utfordringen? SSL er uansett ikke noe golden bullet - eller stoler du *virkelig* så lite på de mellom din router og serveren? Jeg tror det er større fisk som skal frityrstekes..

Det sagt, så har jeg begynt å installere SSL rundtomkring, men det er så mye annet som også må gjøres.
Tidsmangel altså. Men SSL er såpass billigt nå at jeg må bare få fingen ut.

SHA-1 er vel ikke noe tema lenger? Med mindre man har gamle sertifikater da selvfølgelig.

Jeg stoler i hvert fall ikke på nettbutikker som ikke har tatt seg råd til et SSL sertifikat, og enda mindre på de som da har mulighet til få informasjonen jeg eventuelt gir fra meg.

Og uansett, hvorfor gå glipp av SEO effekten ved å bruke SSL? Det er jo så enkelt!
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Kan være jeg misforsto med jeg trodde SHA-1 er et tema for gamle nettlesere - som fremdeles besøker sidene mine. Men jeg skal sjekke litt tall.
SHA-1 er eventuelt algoritmen som brukes i sertifikatet. SHA-2 har tatt over det meste i år, men det brukes fortsatt SHA-1 sertifikater der ute. Spesielt om sertifikatet ble kjøpt før 2014.

For å teste SSL på siter kan dere forøvrig bruke denne: https://www.ssllabs.com/ssltest/
 
Topp