Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor søker folk på kvasir etter google?

Gomlers

Member
... Og hvorfor søker de etter facebook på kvasir? (denne kan jeg i teorien forstå)
... Og hvorfor søker de etter kvasir.no på kvasir?
... Og hvorfor søker de etter www.yahoo.no på kvasir?
... Og hvorfor søker de etter idiotiske ting og ikke mine sider?

Og ble han som søkte etter "bollemus" fornøyd med treffet?

Kvasir
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Fy flate. Dette må jo bare være ett tydelig tegn på at kvasir er lite brukt. Hvor mange kan egentlig søke etter "bollemus??"...

Når det gjelder hvorfor folk søker etter f.eks yahoo.no i kvasir, så er det en kjapp forklaring.
Du skjønner det at (så vidt jeg vet) bruker stort sett ("dem som ikke er så kjent på nettet") søkemotorer som Kvasir.
Jeg merker de gangene jeg er hjemme hos mor, og faktisk legger merke til at hun søker etter "telenor" når hun åpner IE. Og det i msn sin søkemotor...
Jeg spør hver gang hvorfor hun ikke bare skriver inn adressen oppe i adressefeltet, men hun forstår søren ikke hva jeg mener.. (og ikke klarer jeg å få henne til å forstå det heller... :p)

Når det gjelder dem som søker etter kvasir.. Helt rart at dem gjør det, men det er vel bestemor som har fått høre fra en annen bestemor om den gode søkemotoren..
Merkelig nok så vet vel ikke bestemor nr1 at hun allerede bruker den, og bestemmer seg for å finne den. :p
 

picxx

Well-Known Member
De aller, aller fleste søkemotorene har en trendliste, toppliste eller kall det hva du vil.

At også større sider (til og med google) driver med referral spam er det vel ingen tvil om, så hvorfor top10 i forskjellige søkemotorer stort sett faktisk er ting folk aldri søker på er ganske enkelt fordi disse plassene blir ihjærlspammet av sidene selv.

edit: Jeg tror ikke kvasir blir så veldig lite brukt, da jeg omtrent mottar ca. like mye trafikk fra abcsøk og kvasir om dagen. (som absolutt ikke er å kimse av :) )
 

Knut

Medlem
Hr sett på dette jeg også, men tenkt som så at da får vi flere treff fra søkemotorer og det teller vist den dagen vi evnt skal selge en side. :)
 
Topp