Hvorfor virker ikke {...}-kommandoer i mine artikler på Joomla?

En tråd i 'Joomla' startet av Hjelptilhjelp, 28 Mai 2012.

1. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Jeg prøver å sette inn en plugin i mine artikler på Joomla, og har en TLAK facebook-modul, som jeg vil prøve.

Plugin-en er installert, og det fungerer å sette inn f.eks {|tlaksocial|like|} i html-moduler, men ikke i selve bloggartiklene.

Det blir sagt at det skal være mulig å også kunne sette inn denne kommandoen direkte i artikkelen, men det fungerer altså ikke!

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få aktivert {...}-kommandoer direkte i artiklene?

2. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Jeg har fulgt oppskriften f.eks her:

Load any module within a joomla 1.5 content article

I dette tilfellet en kommando for å laste opp en modul inni artiklene.
    ...men når jeg laster opp siden frontend, så vises kun kommandoen. M.a.o. kommandoen fungerer ikke i artikler.

3. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Bruker du HTML-editor når du gjør dette?

Jeg tror ikke det vil fungere om du bruker en vanlig visuell editor.

4. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Takk for svar! Nei, jeg har bare satt koden inn i selve bloggeditoren til Joomla. Det er jo mulig å switche over til HTML-koding for bloggartiklene, noe jeg forsåvidt har gjort, men jeg kjenner ikke til hvilke koder som kan brukes i tilknytning til kommandoen, så da er jeg egentlig like langt.

5. NilsF Medlem

Har du ikke skrevet "loadposition"? Dersom du i modulen for FB har angitt modulposisjon |tlaksocial|like|, så kan du i artiklene forsøke med følgende kode: {loadposition |tlaksocial|like|}

6. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Hei! Takk for tipset. Har også prøvt med {loadposition...}-varianten, og denne funker fint i HTML-moduler på nettsiden, m.a.o. FB-modulen laster opp som den skal der. Derimot fungerer det ikke når jeg bruker tilsvarende kommandoer i selve bloggartiklene. Det eneste som skjer er at kommandoteksten vises.

Har også sørget for at plugin-en "Content - Load Modules" er aktivert, så jeg skjønner ikke hva det er som ikke virker...

Er det noen bestemte html-koder som skal stå bak/foran kommandoen kanskje? Eller er det andre forslag?

7. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Prøv å bytt til HTML-editor og lim inn {|tlaksocial|like|} der.

8. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Har funnet ut at det enkleste var å installere en annen plugin direkte fra Facebook. Det virket i hvertfall!

9. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Hei. Prøvte også dette, men det virker av en eller annen grunn ikke.
    Får se nærmere på det etter hvert, og får klare meg med den plugin-en som jeg fant på FB. Kanskje den er like grei.

10. NilsF Medlem

Det ser ut for at Tlak Social er et plugin som benytter et helt eget system og ikke vanlig "loadposition" i Joomla (som vel er for moduler). Så jeg beklager om mitt tips var feil. Det viktigste er dog at du har fått det til å fungere med et annet plugin.

Det ser for øvrig ut for at Tlak Social er et ganske nytt program, som ennå ikke har fått kommentarer fra andre brukere, og for alt vi vet, kan programmet ha noen "barnesykdommer". Dersom du har forholdsvis lite erfaring med Joomla, kan det være en god regel å holde seg kun til tilleggsprogrammer som har fått gode tilbakemeldinger og som har mange brukere. Styr unna nye og "ukjente" plugin.

Sist redigert: 29 Mai 2012

Del denne siden