Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Import av godteri - erfaringer

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei,

kan tenke meg å importere en batch med godteri for å bruke i konkurransesammenheng. Er det noen her som har erfaring med slikt (da selvsagt i større kvanta enn 200-kronersgrensen)?

Ser at slikkerier ikke har sin egen kategori i Tollvesenets importkalkulator og at man for "matvarer" henvises til Mattilsynet. Er godteri mat i statlig tollsammenheng?

Fint å høre om andres erfaring på et snevert område som dette :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tror rett og slett jeg bestiller pakkevis under tollgrensen. Noen som vet om Tollvesenet stusser dersom det kommer mange pakker samtidig?
 

Jolly

Medlem
Det er fult mulig. men husk at du må betale 14% i sukker avgift og ha papirer på alt sukkertøyet inneholder .
 

flippflopp

Medlem
Tollvesnet kan legge merke til det. Jeg har opplevd at de slår sammen flere sendinger når avsender og mottaker er den samme. Er 3-4 år siden jeg drev med import, så ting kan være annerledes nå for at jeg vet.

Det er urimelig så lenge det er snakk om faktiske separate sendinger, og ikke samme sending oppdelt i flere porsjoner. Jeg ville fått en jurist til å se på saken om de begynner å bråke. Utgiftene (inkludert egne timer) får du refundert gjennom forvaltningslovens paragraf 36 når du vinner.
 
Det er urimelig så lenge det er snakk om faktiske separate sendinger, og ikke samme sending oppdelt i flere porsjoner. Jeg ville fått en jurist til å se på saken om de begynner å bråke. Utgiftene (inkludert egne timer) får du refundert gjennom forvaltningslovens paragraf 36 når du vinner.

Om det er bestillinger fra flere leverandører så er jeg enig med deg. Men om du får 5 pakker med 199,- som verdi fra samme leverandør samme dag så har du nok en dårlig sak om de slår det sammen.
 
Topp