Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Import fra Tyrkia og Pris!

rami32

Medlem
Hei,

Snart alt blir klar til salg.

Men først jeg vil gjerne høre fra dere hvordan man kan regne prisen på produkter, og hvilken levering av varer dere anbefaler fra Tyrkia til Norge.

For eksempel, hvis en varer koster 400 kr i Tyrkia pluss 100 til toll, da blir 500 kroner som koster for meg, så hvilken pris dere anbefaler etter alt? hvor mye bør jeg selge varene til kunde etter at jeg har betalt toll, så må jeg betale %25 moms igjen?

i Tyrkia koster 400 kr, %25 100 kr til toll da blir 500 kr, hvis jeg selger varene på 650, da tjener jeg kun 50 kr? er jeg riktig? fordi man skal også betale %25 i moms når selger varer.

jeg håper dere kunne lære meg prisen på produkter som skal selges til kunde.

hvilken nettsider anbefaler til å registrere firma, jeg skal selge varene på butikk også nettbutikk fra mystore.no

på slut hvilken bank er bra for å åpne konto for en små firma?

Forresten varene er Møbler som skal importer.
 
D

Doc

Guest
Lær deg å bruke søke-funksjonen!

eksempel:
Innkjøp vare 700
Frakt av vare 300
Fortolling av sending 200 Herav MVA 40 (Siden dette skjer i Norge) eller etter hvordan avtale firmaet
MVA som skal betales inn ved import er kr250 (som blir trukket fra eventuell tollkredit konto)
fortollingen kan gjøres uavhengig av hvem som frakter pakken

totalt før kunde har mottatt pakke er 1450

Salg av vare til kunde er 1600+ MVA 2000 ink MVA Da skal det innberettes 400 i MVA til myndigheter. Hvor firmaet får fratrekk for MVA som allerede er innbetalt noe som er 290 kr i dette tilfellet.Så totalt å betale inn for denne sendingen er 400 men med fratrekk (290) for det som er betalt blir det 110 kr som gjenstår som betales ved MVA termin 6 stk per år.

Den reelle kostnaden til firmaet er
varekjøp kr 700
frakt kr 300
fortolling kr 160+ MVA

Utsalg kr 1600+ MVA noe som gir en fortjeneste på 440 kr

OBS OBS Dette gjelde kun varer det bare er MVA på ikke varer som klær/ost/bensin/ elle annet hvor det er TOLL!

Skrevet av vår kjære medlem her på webforumet: seher
 
Topp