Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Indesign -> Dreamweaver

zapotek

Medlem
Jeg har aldri brukt Adobe Indesign, men det er vel bare vanlige html, php filer osv som du bare kan åpne som vanlig i Dreamweaver.
 
Hoy,
finnes det noen måte å få indesign filer over i Drømmevever??

Det finnes sikkert en måte, men vil du virkelig det? Indesign er svjv laget for papirlayout, som skiller seg vesentlig fra web. I tillegg vil alle slike eksporter lage sider med grusom html-kode.

Jeg vil anbefale at du heller eksporterer indesign-sidene dine som PDF-dokumenter, dersom du har behov for å vise noe av det du har produsert.

Med vennlig hilsen

Ole Irgens
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det ligger tre valg under file -> cross-media export, der de to første er xml (sikkert pluss css), og xhtml/dreamweaver (hva de nå legger i det).

Kan egentlig tenke meg at indesign er ganske nøyaktig, siden det du gjør der i bunn og grunn er markup (akkurat tilsvarende Hyper Text Markup Language, a.k.a. html) for print.

Jeg bruker det massevis hver eneste dag (til print selvsagt), og selv om det ikke er like tilrettelagt for web med databasekoblinger osv som f.ex. dreamweaver, så er det ingen grunn til at det ikke skulle kunne lage vel så god kode som dreamweaver.

Hva er det egentlig du skal gjøre?
 

timtim

Gründer
Du kan jo legge opp disse pdf filene i en bla-funksjon hvis du besitter mye materiell som er ferdiglaget som brosjyrer.....

Bare en idé!

Dette er en ide jeg har stor sans for. Jeg har akkurat laget en katalog på 76sider i Indesign. Det tok meg nøyaktig 20min å lage denne for web:)

REFLEX KATALOG 2008/2009 (Se litt ned på siden)
Folk digger denne løsningen.

Trenger hjelp til å lage? Send meg en PM eller mail
 
Sist redigert:

timtim

Gründer
Ja jeg tar PDF inn i Photoshop- har satt opp Actions i Photoshop, så photoshop gjør all jobben mens jeg tar en kopp kaffe og begynner lage faktura til kunden - bruker bridge til å gi filene riktig navn - har ferdiglaget XML fil. - Har ferdiglaget fil i Flash - FTP ut til server. Voila!
Finnes mange program som gjør dette som du legger inn som en Component i Flash. Bare søk på 'Page flip i Google
 

timtim

Gründer
Hyggelig du likte Owis.

Det er flere måter å gjøre det på, forsto ikke'no av linken din...
Jeg har kjøpt produkt som jeg har innstallert som en komponent i Flash her: Flash page flip engine - FlippingBook premium flash component.

De har også et produkt for de som ikke har Flash

Actions i photoshop er min lille "robot" funksjon. Når en handling skal gjentaes på mange bilder, slik som resize, levels og 'save as' trenger jeg bare gjøre det en gang , så gjør action det på alle de andre bildene. Finnes masse nyttig informasjon på nett om denne funksjonen - anbefales at du finner ut av :)
 
Topp