Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inkasso

Nordland

Medlem
Har 2 fakturaer som jeg ikke får inn pengene på og ser ikke ut som det skjer heller. Har noen av dere erfaring med å sende det til inkasso og hvordan er prosedyren for å gjøre dette? Gjerne anbefal inkassobyrå også :)
 

neXon

Medlem

Johan

Medlem
Har 2 fakturaer som jeg ikke får inn pengene på og ser ikke ut som det skjer heller. Har noen av dere erfaring med å sende det til inkasso og hvordan er prosedyren for å gjøre dette? Gjerne anbefal inkassobyrå også :)

Hvis dette skjer med jevne mellomrom så skaff deg egeninkasso. Min erfaring med egeninkasso er meget bra. Inkassofirmaene har ingen interesse av å drive inn pengene. De lever på renter og gebyrer som din kunde betaler. Driver du med egeninkasso er det 2 purringer og rett til namsmannen. Du må midlertidig legge ut det namsmannen skal ha. Men trussel om namsmann og utleggsforetning lage rvei i vellinga. Er det privatpersoner kommer pengene asap, noen firma gir f.. helt til du truer med konkurs. Ulempen med egeninkasso er at de som skylder penger ikke blir svartelistet og ikke får dårligere kreditt rating.
Jeg hadde over 100.000 utestående som inkassobyråene ikke drev inn. Etter en mnd med egeninkasso var penga på konto
 

hansson

Langveisfarende
Ta saken opp til Forliksrådet
www.forliksraadet.no - FORLIKSRD OG NAMSMENN

Om du sender saken til inkasso er det godt mulig du må inn til Forliksrådet uansett.
Inkassobyrået tjener fett med renter og salærer.

Forliksrådet har ganske stor makt. De kan trekke penger fra konto til personen som ikke betaler.
Fast trekk hver mnd eks. Den som taper saken må betale saksomkostningen på 860 kr

Standard mal finner du her:
http://www.forliksraadet.no/site/img/84/Standard_forliksklage.doc

Dette er feil. Saken skal KUN innom forliksrådet hvis kunden har en innsigelse på kravet. Forliksrådet kan IKKE trekke penger fra kontoer, det er det kun banken som kan gjøre, etter pålegg fra namsmannen.

Kan som Dag Frogner anbefale deg å prøve Conta Inkasso (NB - dette er mitt eget nettsted) der du selv kjører saken frem til rettslig innkreving hos namsmannen. De eneste som faktisk har virkemidler til å kreve inn penger fra personer og firmaer er namsmannen. Du greier derfor dette like bra som et inkassobyrå, og det blir rimeligere for deg. Hvis du bare har 2 saker i året vil det lønne seg å prøve Conta Inkasso Start (betaling per stykk i stedet for årlig abonnement).
 
Sist redigert:

Nordland

Medlem
Det ene kravet er på 10500,- og er til et firma, mens det andre bare er på 180,- men av prinsipp vil jeg kreve det inn da jeg gjorde en stor jobb og var meget behjelpelig mot kunden. Og som takk betaler han ikke :p

Skal sjekke ut conta inkasso iallefall!
 
Topp