Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Installere Drupal på mac?

torbjornhb

New Member
Hei.
Jeg er helt fersk i dette "faget". Forsøker å installere Drupal på mac´n min, men får det ikke til. Noen som kan hjelpe meg?

Takk for alle svar :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
For å sette opp lokale versjoner av wordpress/drupal/joomla osv er det greit med MAMP: Mac, Apache, MySQL, PHP, men siden du sier at du er helt fersk: Du er klar over at dette IKKE er sånn du lager nettsider andre kan besøke? Å installere slike scripts på din lokale maskin er greit for testing/utvikling, men ikke noe utover det, for at andre skal få tilgang må du sette det opp på en webserver - vanligvis vil det holde med et relativt lite webhotell, f.ex. den minste pakka fra host1 (aff.link), som jeg anbefaler sterkt.
 

torbjornhb

New Member
VEl, jeg har kanskje bommet litt her da... Nå har vi akkurat startet et kurs på høyskolen som heter Web og Media. Her får vi ansvaret for å lage og å drifte en hjemmeside. Jeg har bestandig hatt lyst til å drive mitt eget nettsted, gjerne et nyhets-nettsted for diverse sportsnyheter, men kanskje etterhvert forsøke å knytte litt handel til nettstedet. Uansett, først og fremst må jeg lære meg hvordan jeg enkelt kan lage en hjemmeside og å drive den.

Tar i mot alle gode tips.
 

torbjornhb

New Member
Har vurdert Wordpress, men vi skal benytte Drupal i sammenheng med studiet, og tenker derfor at det er like greit å sette seg inn i det...
 
Topp