Kjapp og trygg hosting for Wordpress

interessant metode for å klatre i søkeresultatene

metallian

Medlem
Jeg har en oppskrift på oppskriftssiden min som er dårlig. Den har fått masse kommentarer om at den ikke er bra og ranker derfor godt hos Google... Når klarer de å ferske den mon tro?

Så det er deg jeg konkurrerer med på oppskiftsranking ;)

Forøvrig nekter jeg å tro at dårlig PR gir mer salg på sikt på tross av SEO...
 
interessant artikkel om en snedig strategi for søkemotoroptimalisering:

The New York Times > Log In

8 sider lang. men i korte trekk:
En som driver og selger briller på nett prøver bevisst å skape missfornøyde kunder. Når de begynner å klage over nettstedet hans på review sider og diskusjonsforumer på nett, fører det til flere backlinks til nettsiden hans, og han havner lenger opp i søkeresultatene når man søker på kjente brille/linse merker.

Så folk som søker på brillemerker får hans side først. Mens man må søke etter navnet på nettstedet hans for å faktisk få opp all den negative omtalen.

Må være en rimelig kynisk person for å gjøre noe sånt. Men interessant at det faktisk fungerer. Klarer ikke google skille mellom gode og negative omtaler i forbindelse med backlinks?

Minner meg om en artikkel jeg leste for mange år siden: der ble det anbefalt å bli saksøkt. Man får linker fra autoritets-nettsider: aviser, blader, juridiske sider etc.

Ikke å anbefale det heller, egentlig.
 

Tonny Kluften

Administrator
Minner meg om en artikkel jeg leste for mange år siden: der ble det anbefalt å bli saksøkt. Man får linker fra autoritets-nettsider: aviser, blader, juridiske sider etc.

Ikke å anbefale det heller, egentlig.

Haha, bare å få en venn til å saksøke seg det og så droppe det før det går i retten. Er det noen her som vil "saksøke" meg og WF så kjør på. Jeg vet at mange syns de bruker mye tid her, saksøk meg for at WF er for bra og at WF-surfing går ut over jobbinga. (Kanskje jeg burde saksøke meg selv...)

Hilsen "Alt for SEO".
 

tdahlhaug

New Member
Hemmeligheten er...

Som en av våre ansatte sa:

Hemmeligheten med å komme høyere opp på søketreff hos Google handler om hardt arbeid og godt innhold! Og det er derfor det er og blir en hemmelighet for mange ;-)

Synes jeg må minne dere på hva min gode venn Trygve parerer all idioti med: "Den siste idioten er ennå ikke født, det kommer stadig nye til :)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp