Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg skal starte nettbutikk

Bokstavkjeks

New Member
Hei alle sammen.

Jeg er ny på forumet her, og vil gjerne ha litt hjelp.

Jeg skal starte nettbutikk (barneklær, leker osv). Jeg har hatt det meste klart i et år, men har manglet aksjekapitalen (som jeg nå har).

Jeg er veldig usikker på hva jeg kan forvente meg. Hvor mye kan jeg forvente å tjene de første månedene? Hvor mye etter en stund?
 

Stoppet

Banned
Hei.
Du må nok fortelle litt mer om prosjektet og hva slags planer du har fremover for at noen skal kunne svare på det du spør om. Har du en nettbutikk ferdig som vi kan se? Har du planer for markedsføring? Kvalitet på varene, Pris på varene. Er produktomtalene optimalisert for søk? Har du en blogg med artikler som er optimalisert for søk?

Osv osv.....
 

NordicIQ

Medlem
Hei Bokstavkjeks -

René skriver allerede noen veldig fine punkter - Så vil ikke gå så mye inn på de tingene, men hellere litt omkring aksjekapitalen og forventningene til denne.

Når du skriver du har aksjekapital - Så tenker jeg litt på hva du mener, for noen tenker de at de har aksjekapitalen når de har de 30.000 som de trenger for å starte AS, for andre er det ut fra et budsjett de har laget for hva det vil koste å starte opp. Da du spør til hvor mye du kan forvente å tjene, så tenker jeg at du mener 30.000 - Og med mindre du kan gjøre en veldig stor del av jobben selv, så kommer du ikke rett langt med 30.000 (Det er mulig, men ikke nemt)

Du er på vei inn i et marked med mange andre nettbutikker - Så det er viktig du finner din egen vinkel til hvordan du vil gjøre det - Ellers drukner du i alle de andre nettbutikker, og får ikke det salget du drømmer om.

Det er absolutt ikke for å demotivere deg - Men bedre å gå inn i det med en realistisk ide om hvordan det blir.


ps. Beklager litt rart språk - Er dansk og har snakket veldig mye med danskere på det siste :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du skal selge barneklær og leker må du kunne garantere at de er giftfrie eller at innhold av gifter i det minste er innenfor tillatte grenser. Hvis du bare har planer om å bare kjøpe billige ting fra Kina uten å sjekke innhold av div. stoffer bør du legge dette prosjektet på hylla.

http://www.vg.no/forbruker/bokhandl...e-maa-betale-400-000-kroner-i-bot/a/23850399/

Men hvis sånne ting er i orden er det klart du kan tjene på det hvis du er villig til å jobbe hardt :) Det du må gjøre er å finne måter å promotere varene på som ikke koster så mye, f.eks være aktiv på div. fora, sosiale medier osv. Ville nok også startet opp i en nisje, ikke gått bredt ut med alle slags klær og leker.
 
Sist redigert:
Topp