Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan noen forklare meg SEO med teskje?

Bew

Medlem
Hmmm med både kategori og postnavn vil du nok få to url'er med samme innhold... om du er redd for duplisert innhold, kan du fikse det med all in seo plugin (som jeg har sett du har). Men du kan teste med kun postnavn, som Tony sier avhenger det av skriverettighetene på serveren (jeg har for vane å ikke stille ned rettighetene)
Om du har benyttet installatron eller andre automatiske skript for å lage bloggen, er dette generelt sett fikset med .htaccess i utgangspunktet.
 

Marita

ordleker
Jeg er litt undrende til en ting.. Jeg skrev en artikkel om hvordan arrangere nyttårsfest. Om man søker på ordet "kalkunoppskrift" i google kommer jeg opp på side 2. Jeg har brukt ordet "kalkunoppskrift" kun en gang i artikkelen, ordet "kalkun" en gang, pluss "kalkun" som tag.. Hvorfor kom jeg såpass "høyt" opp? Det er da vel helt sikkert tusenvis av kalkunoppskrifter der ute - og artikkelen handler ikke om kalkunoppskrifter engang?

Hvor mye hjelper det at jeg har brukt "kalkun" en gang i artikkelen og som tag? Eller har det med å gjøre at nyttårsfest og kalkunoppskrift henger sammen?

Syns dette er så rart jeg - for jeg har en artikkel med tittel "5 raske kjerringråd mot forkjølelse", og skriver man kjerringråd+forkjølelse i google, så finner jeg da ikke igjen noen link på meg på de 4-5 første sidene.. Her er ikke "kjerringråd" nevnt i artikkelen, men kjerringråd og forkjølelse er brukt som tags..

Har de ulike plasseringene i google sammenheng med at kalkunoppskriften/nyttårsartikkelen er twinglyhoret litt fra klikk.no, men at kjerringrådet ikke er det?
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Twinglylenker er vel aldri follow.

Blogger ranker generelt bra fordi det er ofte nytt og aktuelt innhold i bloggpostene, i tillegg kommenteres det på tema slik at innholdet stadig holdes oppdatert. Slikt er gull når det gjelder ranking.

Det holder ikke å ha ordet kjerringråd kun i tags for å ranke. Siden må handle om det som skal rankes, det kommer du ikke utenom. Og jo bedre innhold om tema, jo bedre vil det ranke.

Tenk på at det som er bra for leseren også er bra for rankingen. Google streber etter å bli som "folk flest" og etter å ranke søkeord slik folk flest ville gjort det. De kommer nærmere og nærmere det målet og det må vi som jobber med SEO ta på alvor.
 

Marita

ordleker
Mm.. men denne aktuelle posten har ingen kommentarer i det hele tatt. Det hele undrer meg litt, rett og slett.

Men når det gjelder SEO, og la oss ta denne nyttårsfest-artikkelen min, ranker "kalkunoppskrift" da temmelig høyt opp, siden jeg også skriver om andre ting man gjør på nyttårsaften bortsett fra kalkunoppskrifter? Hm, dårlig forklart, men skjønner du? Ville en påskeartikkel, som tilfeldigvis hadde en kalkunoppskrift-referanse, ha gjort det like bra - det er jo ikke mange som spiser kalkun i påsken.. :p
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, Twingly er javascript og leses ikke av søkemotorene i det hele tatt.

Viktig det Tonny nevner. Ting som fungerte ekstremt bra før, blir man straffet bigtime for nå.
 

zapotek

Medlem
Twinglyhoring hjelper kun de rike til å bli rikere. VG og Klikk får gode innlenker av bloggerne (slik at de ranker bedre), mens du får kun en lusen Javascriptlink tilbake (uten noen som helst SEO verdi).
 

Marita

ordleker
Aah, nå skjønner jeg mere :)


Twinglyhoringa mi skal etterhvert bli ekstremt sjelden. Og herlighet, halvparten av de som linker fra artikler skriver jo bare søppel og om ting som ikke har med noe som helst å gjøre. Har sett en blogg med et blogginnlegg med oppimot 30 linker.. Jaja. Men det er vel en diskujon for en annen tråd :)
 
Topp