Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe registert domene!

tomcat

New Member
Hei!

Jeg er ute etter å kjøpe domenet nyheim.no. I følge Norid er dette registert på IA Media, og Karl-Oskar Fosshaug. Etter litt søkning på Google, ser jeg jo at dette er en av Norges største domenehaier.... Har prøvd å komme i kontakt med han gjennom kontaktinfo via Norid, samt via registrar, men der er ikke mulig å få kontakt. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan gå frem for å få kjøpt dette domenet.
Prøvde også forøvrig Sedo domainbrooker service, men de ville ikke ta i oppdraget en gang, siden de kjente til eier av domenet fra før...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan du dokumentere rettigheter på navnet nyheim, så kan du sende inn en klage.
Disse rettighetene må du da ha hatt før 2009-08-14 (som er registreringsdato), samt at nåværende eier burde/kunne vært klar over at du har rettigheter på navnet.
 

tomcat

New Member
Har prøvd å ringe alle numre som kan assosieres med domenet, uten hell. Ingen svarer. Når det gjelder rettigheter, er det mange som har dette etternavnet, og sitter derfor ikke på noen spesielle muligheter for å komme gjennom hos klageinnstans. Det som jeg synes er litt rart, er at denne karen er en domenehai, som burde vært lett å få tak i, når man ønsket å kjøpe et domene...
 

appelsin

Medlem
I Norge er det lov om at man ikke kan ta et etternavn dersom det er færre enn 200 personer som har dette etternavnet. Da er det beskyttet.
 

tomcat

New Member
Dette er nok korrekt Tonny! Derfor prøver jeg å få fatt i eier, slik at jeg kan høre om det er mulig å få kjøpt domenet. Jeg har prøvd forskjellige metoder i snart et år nå, men eier er utrolig vanskelig å få tak i. Det er jo selvfølgelig mulig at nåværende eier har et spesielt forhold til dette domenet (stedsnavn, etternavn, etc.), som gjør at han verken vil selge eller la domenet løpe ut.
 
Topp