Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjappe tips for å gjøre Wordpress raskere

T SL

Active Member
Tenkte å dele litt hvordan jeg setter opp wordpress affiliatesider som laster meget raskt.

For å teste lastetiden bruker jeg tools.pingdom med lokasjon Stockholm.

Serveren er en 10$ sak fra Digital Ocean som kjører rundt 10 små wordpress sider. Ikke gjort noe med MySQL enda, men kommer til å tweake etter behov (bruker MariaDB). Nå med 10 sider ligger jeg på rundt halvparten av minne (lest fra +/- Buffers/cache), så tenker å doble opp siden noen av sidene begynner å få en god del trafikk.

1) Kjører Nginx og Ubuntu 15.04

2) Setter opp W3 Cache, og legger til deres nginx.conf i config filen for den virtuelle hosten. Cacher alle statiske filer kjempelenge, og kjører APC på objektcache og disk på database.

3) Kjører PHP-FPM med en .sock per side med ondemand (se https://ma.ttias.be/a-better-way-to-run-php-fpm/)

4) Minimalt med plugins i Wordpress. Yoast SEO, W3 Cache, iThemes Security og Pretty link

5) Bruker et theme som er kodet ordenlig

6) Cloudflare med rocket loader or minify

TDM5ZXo0.jpeg


Jeg er ikke utvikler eller serveradmin, så det er nok enda mer å hente -- men dette er greie løsniger for "folk flest".
 
Sist redigert:

T SL

Active Member
Ja, jeg har brukt det en god del. Jeg synes det er mye kluss å få WP SUper Cache til å virke med Nginx. W3 lager en fiks ferdig config-fil til Nginx eller Apache, achengig av hva du bruker. WP Super Cache lager en for Apache, så må du "lage den over" til Nginx sitt format selv.
 
Topp