Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kom over denne på dagbladet i går... Hva ville du gjort? :D

Gomlers

Member
Hah.. ja det var ikke mye å skryte av:

Jeg tror jeg hadde hadde kjøpt opp ALLE flax loddene i hele Norge, bare for å få lov å se at det faktisk står 1million med liten skrift tre steder for en gangs skyld.

Jeg hadde kjøpt meg en helt standard bolig til 25 mill, 2-3 koenigsegg'er et par ferrari'r, 2 porsche'r og en 1990 svart Mercedes 190E med laksetrapp, som var til bruk når jeg skal ut å handle de andre dyre bilene.. (vil se hva bilselgeren får for slags reaksjon)

Videre hadde jeg spilt absolutt alle kombinasjonene som var mulig å spille i lotto, bare for å få oppleve at norsk tipping faktisk ringer - og forteller meg at jeg har vunnet vekslepenger ala 2 mill. (Da skulle jeg i telefonen, live på NRK1 ha sagt SKIKKELIG lite entusiastisk.. "whoohoo - jippi. Men, jeg skal på driter'n nå, så jeg får nesten legge på)

Ellers:
Jeg hadde sagt opp jobben etter noen måneder, men beholdt den lenge nok til at sjefen misunte meg så jævlig at han slutta først.

Jeg hadde selvfølgelig betalt ned all gjeld for venner og familie, men beholdt min egen, bare fordi jeg hadde synes det hadde vært morsomt å gått i banken og si at jeg skulle bygd meg en garasje, og ville gjerne satt sikkerheten for det nye lånet i huset. Når de hadde spurt meg om betjeningsevne, hadde jeg sagt:

Vel.. jeg har jo forsåvidt sagt opp jobben, og hvis du ser på forbruket mitt på flaxlodd og lotto, så blir du kanskje ikke særlig imponert. - Når de dermed hadde gitt meg avslag til å bygge den garasjen (som jo tross alt hadde kostet noen millioner, merk: bilene mine er mange) så hadde kjøpt banken, gitt han som gav meg avslag fyken, innfridd lånene mine og solgt banken igjen.

Ved siden av dette hadde jeg muligens kjøpt meg et eget fly for å se hvor mange ganger i uken pilotene gadd å fly meg til paris, hvor jeg ikke hadde gjort annet enn å tatt et glass cola på flyplassen for så å fly hjem igjen. Jeg hadde i tillegg stått å mast hele hjemturen om å få lov til å prøve å fly flyet.. (har alltid hatt lyst til å stå å mase på flykapteiner om å få lov til å prøvefly flyet, men det har liksom aldri passet seg slik)

Jeg hadde også ringt Donald Trump of spurt om han ville gjøre business med meg, hvorpå jeg hadde gitt han bevis for de millionene jeg hadde igjen. Dette hadde jeg gjort bare fordi jeg har lyst til å prøve å føre en samtale med den mannen.

Jo! Også hadde jeg kjøpt opp hele tønsberg brygge og lagt ned hele driten, slik at jeg kunne rusle en koselig tur på bryggekanten med min kjære en sommerkveld, uten å være redd for å dette i vannet pga. idiotiske overfulle mennesker, som bare kommer til tønsberg for å bli alkoholikerer før sommeren er over.

Jeg hadde sikkert kommet på et par andre gode seriøse ting jeg ville ha gjort også, men noe får jeg nesten finne meg i å ta på sparket. Kan'ke ha alt planlagt heller :D
 

sKrud

Meget sliten student
Humm..Var det ikke snakk om 860 millioner kroner her da?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/24/527858.html skrev:
Harris valgte utbetalingsalternativet som gir dem rundt 890 millioner kroner umiddelbart i stedet for å få en større gevinste fordelt på årlige summer i 26 år.
Ikke for å ødelegge det gode innlegget til Gomlers.., men under en milliard kroner.. Det er da ikke såååååå mye penger..Fly,brygge,alle kombinasjoner i lotto,alle flaxlodd...blir fort litt penger det da...
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Med så mye penger skulle det i alle fall blitt mye arbeid på meg i tiden fremover..... Har jo så mange forretningsideer som en gjerne skulle satt til livs.
Selvsagt skulle en unne seg litt luksus også - jeg hadde nok gått for de litt dyrere leverposteiene i butikken...... :)
 

Keanu

Geek
Jeg hadde nok vært kjedelig og kjøpt meg en bil og en bra leilighet. :)
Så hadde jeg satt nok penger i bank, fond og aksjer til å kunne leve på rentene, og investert resten i mitt egen venturefond, for å investere i spennende prosjekter og selskaper.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg hadde vel kjøpt meg en dyr leilighet på frogner, et vanlig hus på Hamar (hadde ikke overdrevet luksusen der.. hadde jo aldri vært der allikevel), en stor hytte på hafjell og en strandhus her nede i Australia.

5 mill til ny båt, en BMW 750 og X5. Sikkert en 60", motorsykkel og diverse andre gadgets også..

Etter dette fulgte en tur på meg og dama verden rundt til alle stedene vi alltid har ønsket å dra. Hadde vel endt med å kjøpe noen feriehus rundt omkring i verden også.

Så hadde jeg realisert alle forretningsplanene mine. Hadde vel blitt 3-4 firmaer. Så hadde jeg realisert alle forretningsplanene til kompisene mine, selvfølgelig med eierandeler til meg.

Hadde selvfølgelig også betalt ned all gjeld til familiemedlemmer og kjøpt litt ekstra til dem. Med de resterende pengene hadde jeg startet et eiendomsselskap, hvor jeg selger, kjøper og leier ut leiligheter.
 

Gomlers

Member
Humm..Var det ikke snakk om 860 millioner kroner her da?

Ikke for å ødelegge det gode innlegget til Gomlers.., men under en milliard kroner.. Det er da ikke såååååå mye penger..Fly,brygge,alle kombinasjoner i lotto,alle flaxlodd...blir fort litt penger det da...

sKrud: Jeg har regnet litt på det. Mulig jeg hadde blitt nødt til å ta noen finansielle smarte triks først. For når jeg tenker meg om, så tror jeg egentlig ikke 1.4 millarder (som var den egentlig gevinsten) hadde holdt heller ;)

Dessuten tenkte jeg litt på det i natt, det her med et vanlig hus til rundt 25 mill.. Det jeg mente var at jeg ville kjøpt en vanlig bolig til ca. 3 mill, mens inventaret hadde sikkert vært verdt bortimot 25 mill)
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe...

Må nok ta deg igjen gomlers.. :p

Hvordan hus får du for 3 millioner i dag da? Fysj og fy.. Det hadde du jo ikke gjort..Du hadde gitt pengene til meg..så skulle jeg fått dem til å vokse for deg.. Da selvfølgelig med en rimelig heftig provisjon..;)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg hadde kjøpt meg et stort hus (får ganske mye fine hus i haugesund for en 3-4 mill;) ), laget kontor i en hel etasje (kontor vil si en plass hvor jeg har pc, hjemmekino, spill og kos). Sagt opp jobben, og jobbet med internett resten av livet, satt pengene på konto, investert litt i aksjer, og levd godt resten av livet.

Ser ikke noe grunn til å ta helt av fordiom jeg hadde hatt mye penger, heller prøvd å holde det litt hemmelig, hvertfall ikke sagt nøyaktig hvor mye jeg hadde.

Hadde også investert i nye selskaper, nye internettideer osv. Drømmen min er å være en investor med mye penger;) hehe
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
typisk norsk?

Det er da bedre å leve litt høyere en vanligt men likevell holde deg rolig en å ta helt av og ende opp som en viss engelskmann gjorde nå nylig (vant mye penger, ble vandt til å ha mye penger, og sitter nå med en evig gjeld).

Med en millard kroner kunne jeg levd resten av livet uten å tjene en eneste krone ekstra. Eller, måtte vell ha flyttet ut av landet for å slippe å betale 500 millioner i skatt av en milliard.
 
Topp