Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konkuranser på nettsiden

Ctech

Medlem
Tja, nå fikk jo jeg den ipod touchen jeg ga bort for litt siden for en liten jobb/tjeneste, så der var størstedelen av premien gratis for min del (jeg la til en nano), men i etterkant ser jeg at jeg faktisk ville ha tjent det inn, selv om jeg hadde betalt fullpris for touchen også. Så hvis man har en side som gir litt inntekter som den er, og man klarer å spre ordet om konkurransen bra, så kan det faktisk ende opp med å lønne seg. Jeg endte vel også opp med å få inn ca 350 abonnenter på mailinglista, så jeg kommer helt garantert til å kjøre noe liknende på nytt. Enda enklere nå som jeg har en brukerbase å starte med.

Kan jeg spørre på hvilken side du hadde denne konkurransen? Og hvordan vet du at du har tjent på en slik konkurranse? Jeg ser du sier du fikk 350 stk på mailing listen, er dette inntjeningen din?

Jeg selv er på vei til å starte opp en ny nettbutikk (kostholdsprodukter), vurderer å kanskje ha en konkuranse om en gratis iPod Nano, til alle som kjøper produkter i August måned f.eks.

Eller er det bedre å kjøre gratis frakt for alle kunder 1 måned (dette kan fort bli mye dyrere)
 

Kassimaja

Geocacher
Gratis frakt kan fort koste litt, men da har du samtidig en garanti for at du får noe tilbake (solgte produkter) Du må jo selvfølgelig sørge for at du har fortjeneste nok til å bære de økte utgiftene/minskede inntektene...

Ståle
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg selv er på vei til å starte opp en ny nettbutikk (kostholdsprodukter), vurderer å kanskje ha en konkuranse om en gratis iPod Nano, til alle som kjøper produkter i August måned f.eks.

Eller er det bedre å kjøre gratis frakt for alle kunder 1 måned (dette kan fort bli mye dyrere)

Ville det ikke vært bedre å la dem få et gavekort i nettbutikken? Det vil jo være billigere for deg å gi bort en vare fra nettbutikken til 2000 kroner enn et annet produkt til 2000 kroner (siden varen fra nettbutikken bare ville kostet deg innkjøpsprisen!).

Gratis er alltid et bra salgstriks på nordmenn. Kjør opp prisen litt for å kompansere for frakten og selg med "gratis frakt" :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Kan jeg spørre på hvilken side du hadde denne konkurransen? Og hvordan vet du at du har tjent på en slik konkurranse? Jeg ser du sier du fikk 350 stk på mailing listen, er dette inntjeningen din?

Jeg selv er på vei til å starte opp en ny nettbutikk (kostholdsprodukter), vurderer å kanskje ha en konkuranse om en gratis iPod Nano, til alle som kjøper produkter i August måned f.eks.

Eller er det bedre å kjøre gratis frakt for alle kunder 1 måned (dette kan fort bli mye dyrere)

Det var på juiced.no. Hvordan jeg vet at jeg tjente det inn? Tja, jeg sammenliknet det jeg typisk tjente før konkurransen og det jeg tjente etter - er det egentlig noen annen måte å gjøre det på? En annen ting er at det er utrolig mye bedre respons på å sende ut en mail enn veldig mye annet, og det krever utrolig mye mindre arbeid, så sånn sett har det også lønt seg godt!
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Du kunne godt sendt ut mail oftere atomet.. veldig sjelden det kommer noe synes jeg.. dagen blir jo mye bedre av synet av en vakker kvinne vet du.
 
Topp