Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Korrekt norsk? Hjælp

klausbachmann

New Member
Hej norske venner. Mit navn er Klaus Bachmann og jeg er dansker. (jeg håber i kan forstå mig)

Jeg er ejer af den danske hjemmeside test-nu.dk
Nu forsøger jeg at få siden oversat til norsk (test-nu.com), men jeg vil forhøre mig om, den oversætter jeg har fundet, kan korrekt norsk eller om han benytter sig af maskinoversættelse, såsom Google Translate.

Den tidligere oversætter jeg fandt, opdagede jeg benyttede Google Translate.

Jeg vil høre om, der er en som vil læse én artikel igennem, eksempelvis denne:

http://test-nu.com/tredemolle-test/

Og fortælle om oversættelsen er korrekt?
På forhånd tusind tak. Det vil være en virkelig stor hjælp for mig, da jeg ikke kan finde ud af norsk :)
 

becka

Medlem
Synes ikke dette var særlig profesjonell oversettelse, men vet ikke om det skyldes maskinoversettelse.
 

adeneo

Medlem
Det ser ikke ut umiddelbart ut som Google translate, med mindre de har forbedret den tjenesten betydelig.

Alt i alt ser det ikke så ille ut, men det er noen skrivefeil, feil bruk av diverse ord osv. slik at den som har oversatt det er tydeligvis ikke spesielt god på rettskrivning og burde kanskje latt være å ta på seg slike jobber.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ut fra teksten kan jeg i alle fall med 95% garanti si at vedkommende som har gjort jobben ikke er nordmann. Hilsen læreren i meg.
 

Frosk Media

New Member
Test av tredemøller - 2014
------------------------------------

Hvilken tredemølle er den beste på markedet? Vi har i denne artikkelen sett på diverse tester av tredemøller – og utifra disse testene vurdert hvilken tredemølle som er den beste på markedet.
Nedenfor kan du se de fire tredemøllene som vi anbefaler; basert på testen.
------------------------------------
Om: Sole F85 er en testvinnende tredemølle av høyeste kvalitet. Den har vunnet flere tester og gir god valuta for pengene. Tredemøllen er god for fire timers daglig bruk. Den er bygget med en solid ramme og er utstyrt med et meget godt støtdempende system som gir 40 % reduksjon av støt i forhold til asfalt. Dette gjør også tredemøllen ideell for folk med skader.
Sole F85 har et stort løpebånd og lar deg enkelt justere både fart og stigning. Båndet kan nå en toppfart på 20 km/t og en stigning på 15 %, noe som begge er veldig bra!
Sole F85 har et brukervennlig display som gir deg informasjon om blant annet: hastighet, stigning, tid, distanse, kaloriforbruk og puls. Du trenger ikke bruke pulsklokke når du bruker en tredemølle som det følger pulsbelte med.
Tredemøllen kan tåle en maksimal belastning på 150 kg. Det har en vekt på 136 kg og en kontinuerlig effekt på 4 HK, noe som er meget høyt! Den har 10 treningsprogrammer.

Anmeldelser: På Amazon.com har 55 personer anmeldt tredemøllen Sole F85. Basert på disse anmeldelsene har tredemøllen fått en rating på 3,9 av 5, noe som er veldig bra! Disse gode anmeldelsene viser at det er svært høy kundetilfredshet med tredemøllen. Les anmeldelsene selv her og her.

Det svenske testsiden Bäst-i-test.se, utførte i 2014 en oppdatering på sin test av tredemøller. I den oppdaterte testen med 14 modeller representert, var testvinneren igjen Sole F85, som var den eneste modellen som klarte å få maksimal score på 10 av 10. Andreplassen går til den oppdaterte versjonen av Sole Fitness F60, som er kronet til den beste modellen i “mellom-pris”. På tredje plass finner vi modellen Master Fitness T665 som er kronet til den beste “billig-tredemøllen” – og, får som Sole F60 den nest høyeste poengsum med 9 av 10.

Du kan lese hele testen her.
---------------------------------------
Det svenske test-magasinet Bäst-i-test.se utfører regelmessige tester på en rekke produkter som også inkluderer tredemøller. Tidligere har siden testet crosstrainere, trimsykler og annet treningsutstyr.
Bäst-i-test.se sin tredemølle-test fra 2013 inkluderte 13 modeller, og vinneren ble Abilica Trex 3.
Testen er utført av en rekke fagfolk som testet hver modell – og deretter vurderte, hvilken de mente var best. Hver modell ble tildelt en poengsum, der den høyeste var 10 – som både modellene Abilica Trex 3 og Sole F85 fikk. Mens Abilica Trex 3 er en rimelig modell som er egnet for de som ønsker å trene på et lett til middels nivå, egner Sole F85 seg for nybegynnere og profesjonelle.
Du kan lese hele testen på Bäst-i-test.se.
-----------------------------------------

Konditionsträning gjennomførte en test med bare tre tredemøller. I testen er løpebåndene Casall T600, Abilica Trex 3 og Titan ST560 representert. Testvinneren var Abilica Trex 3, som beskrives som en tredemølle av høy kvalitet. Det er en tredemølle som kan brukes av både nybegynnere og trente løpere.
------------------------------------------

Den store tyske testsiden Test.de utførte i september 2010 en test av fem ulike tredemøller. I testen er det ikke mye som skiller de ulike modellene, med fire modeller som får en score på 2.6 til 2.7. Hver tredemølle ble målt på kriteriene; trening (40%), håndtering (20%), teknikk (20%), sikkerhet (10%) og skadelige stoffer (5%). Basert på disse kriteriene, ble hver tredemølle tildelt en poengsum fra 0,5 til 5,5, med 0,5 som beste. Best i test med et resultat på 2,6 blir Horizon Fitness Paragon 408, mens andreplassen blir delt mellom tre tredemøller. I testen er det ingen modeller som presterer godt nok til å få et resultat som “god”.
Du kan lese om hele den tyske tredemølle testen her.
---------------------------------------------

Tror dette skal være en rimelig god oversettelse de fleste norsklærere vil godkjenne :)
 
Topp