CamillaPokita
New Member
Heisann
Vet ikke om dette er rette stedet å spørre, men jeg prøver meg. Jeg har tidligere hatt en kunde, som ønsket noe gjort, og vi ble enige om en grei pris. Pengene ble overført til min personlige konto da jeg driver ett enkeltmannforetak. Men, nå i det siste har det plutselig blitt mye mas, om at jeg må fakturere denne vedkommende med en giro til hans A/S firma, som ble etablert etter at betalingen ble gjort.
Hvordan er det med slike ting? Syntes det virker rart, og nesten litt "ulovlig" da han betaler fra sin personlige konto, og at jeg skal fakturere et A/S slik at han da igjen skal kunne skrive av penger fra selskapet? noen som har peiling på hvordan reglene er på dette? Er jo ikke noe problem for meg å fakturere, men syntes det er litt muffens... og sist men ikke minst, er jeg pålagt til og gjøre det?
Vet ikke om dette er rette stedet å spørre, men jeg prøver meg. Jeg har tidligere hatt en kunde, som ønsket noe gjort, og vi ble enige om en grei pris. Pengene ble overført til min personlige konto da jeg driver ett enkeltmannforetak. Men, nå i det siste har det plutselig blitt mye mas, om at jeg må fakturere denne vedkommende med en giro til hans A/S firma, som ble etablert etter at betalingen ble gjort.
Hvordan er det med slike ting? Syntes det virker rart, og nesten litt "ulovlig" da han betaler fra sin personlige konto, og at jeg skal fakturere et A/S slik at han da igjen skal kunne skrive av penger fra selskapet? noen som har peiling på hvordan reglene er på dette? Er jo ikke noe problem for meg å fakturere, men syntes det er litt muffens... og sist men ikke minst, er jeg pålagt til og gjøre det?