Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage supportvideoer for nettsider

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen her som har erfaring med å lage informative videoer for nettsider? Har nå tenkt å bruke noen uker på å lære meg litt om dette. Videoene skal brukes til å støtte opp en nettside, men jeg ønsker å strekke det litt lengre enn å bare lage en helt vanlig screencast med en stemme i bakgrunn.

F.eks skal jeg lage en video som forklarer hva SEO og PPC er, så jeg trenger å kunne lage effekter som man f.eks ser i denne videoen: YouTube - An introduction to Google AdWords

Jeg bruker Mac og har iMovie. Noen som har erfaringer og tips de kan komme med før jeg starter?
 

Fredrik

Medlem
Regner med at de fleste programmer for video har en drøss av effekter å velge av. Personlig bruker jeg flash når jeg skal lage noe og der får du gjort en god del ting. Panorering og zoom har garantert de fleste. Dersom du skal lage noen mus markører etc så legger du inn dette som et eget element på en tidslinje og bestemmer hvordan elementet skal oppføre seg. Etter litt testing frem og tilbake vil du kunne lage fete videoer på samlebånd.
 

xenimus86

Medlem
Videoen du refererer til er ganske grei å lage i Flash Kenneth ...
Når det er sagt, så er jeg mer fan av en person / skuespiller som prater, med hvit bakgrunn. Ala OneCall / Apple / Get- reklamene. Gjerne med symboler og annet som popper opp ved siden av, hvor han forklarer ... får du dèt til skikkelig , er du faen sjef.
 
U

Uregistrert

Guest
video

Camtasia studio har jeg hørt noen har praten om er bra og bruke for videoer.
Har ikke prøvd det selv, men hørt positiv om det.
Om du søker på nettet, så finner du sikkert litt info om det.
 
Topp