Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lagerbeholdning og betaling

Naj Erot

New Member
Hei, er helt i startfasen med å starte nettbutikk og har noen spm ang lagerbeholdning og betaling. I utgangspunktet så har jeg lyst til å betale på forhånd og sitte med betalte varer. Etter å ha gjort litt reserch på div nettbutikker innen mitt målområde så ser jeg at det kan bli dyrt.

Eks: en butikk med 90 produkter hadde en samlet verdi på 199 752 kr, det vil si ett av vært produkt men man vil jo gjerne ha flere av noen og bare en av noen. Men la oss si at du burde ha fire av vær så begynner man å snakke om store summer her. Dette var jo utsalgspris men selv med en forhandlerpris på 50-60%? så er det snakk om mye kr. Tenker da at det mest sannsynlige senarioet er å motta varene først,selge dem, og betale dem.

Så det jeg lurer på her er egentlig hvordan samarbeidet mellom en butikkeier og forhandler virker, om div krav som blir stilt fra forhandler og lignende.

Har prøvd meg på noen mailer til forhandlere men virker som om ting må være mer klart før dem vil snakke. Det er håndtverktøy til privat og næringslivet jeg sikter meg inn til.

Takker for alle svar og for et veldig bra forum, har lært mye nytt allerede..!!
 

Naj Erot

New Member
Høres mest sannsynlige ut det ja, men vil jo prøve å unngå usikkre og lengre leveringstider.
Kan fort bli litt sjonglering mellom leverandører og kunder. Hva med mulighet for å åpne en konto som blir gjort opp vær tredje evt sjette måned med sikkerhet i produktene, kan det være en mulighet?

Hva vil du/dere si er mest normalt betale først eller betale seinere? Tenker da på mellomstore/store forhandlere lokalisert i Norge. Med forhandlere lokalisert i utlandet vil jeg tro kreditt er lite aktuelt.
 

Johan

Medlem
Min erfaring fra den bransjen ervat store leverandører ikke vil drive med småsalg. I alle bransjer er det fokus på logistikkostnader og kapitalbinding. Et av hovedområdene blir da lagerhold. Hvis du ikke finner leverandører som vil selge deg en og en vare må du nok belage deg på å ha lager. Marginene på små innkjøp blir også fort spist opp av transport- og handlingkostnader.
 

Naj Erot

New Member
Blir vel den beste løsningen når det kommer til leveringstid/kostnader, endel høyere startkostnader men bedre for mersalget. Takker for svar Johan
 
Topp