Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Leier dere et lager for utsendelser?

Toppkarakter

New Member
Hei!

Vi sender ut mange bøker. Mange flere enn vi klarer å håndtere selv.

Vel, i begynnelsen så satte vi og klistret på merkelapper, drev med mail-merge i word, og bar kasser med ferdige pakker ned til postkontoret. Vi forstod for sent at det var ikke noe vi burde bruke tiden vår på. Min tid er bedre brukt på å promotere produktene, og kommunisere med kunder.

I dag leier vi noen palleplasser på et lager. De tar seg av mottak av nye varer, utsendelse av ordrer, og returer -til en grei pris (tror jeg). Dette er vel ikke dropshipping, siden det er vårt eget produkt.. Mer som lager-outsourcing.

Er det noen som har erfaring med å outsource lager og logistikk for sine nettbutikker?

-Pål
 
Jeg brukte Granada i Halden når jeg hadde nettbutikk. Men ettersom det er snakk om bøker, bør man vel velge Boklageret?
 

barentshavet

Active Member
For min del leier jeg et minilager som befinner seg ikke mindre enn 45 sekunder unna gaten min i Oslo, så der er jeg ganske heldig. God plass til 750 kroner og jeg har tilgang fra 0600-2300 som fungerer helt fint for meg. Derimot må jeg gjøre alt selv, men mtp. avstanden til lageret er ikke det ett problem. Men det er vel ikke alle minilager er aktuelt for, regner jeg med. Men, det er genialt for nylige etablerte nettbutikker:)
 

Linderman

Medlem
Er så heldig å ha muligheten til å ha det hjemme i egen bolig, og sparer mye kostnader på dette.
I starten pakket jeg alle varer selv, men er så heldig å ha fått med en til på laget, så jeg får bruke mer tid på driften osv.
Leverer ca 4 bæreposer på postkontoret hver uke, og blir mer og mer for hver måned :D.
 

pondus123

Medlem
Jeg leier lager for mine nettbutikker, og det fungerer utrolig bra! Hver gang en ordre kommer inn, så går det automatisk en e-post til lageret og de pakker/sender osv.

Dette har selvfølgelig noen kostnader, men det betyr også at jeg kan bruke tid på kjernevirksomhet, samt styre hele imperiet fra hvor som helst på kloden.

En annen positiv ting med dette er at en får gode fraktavtaler med på kjøpet siden de som utfører lagertjenestene har gode avtaler med Posten/Bring.

Sånn på siden, så er outsourcing av lager relativt vanlig i mange andre land, i Norge er andelen på 7%, mens i f.eks. USA er andelen på 50%. Så om en vil starte med noe som har potensiale, så er outsourcing av lager noe for deg :)
 

Johan

Medlem
Jeg leier lager for mine nettbutikker, og det fungerer utrolig bra! Hver gang en ordre kommer inn, så går det automatisk en e-post til lageret og de pakker/sender osv.

Dette har selvfølgelig noen kostnader, men det betyr også at jeg kan bruke tid på kjernevirksomhet, samt styre hele imperiet fra hvor som helst på kloden.

En annen positiv ting med dette er at en får gode fraktavtaler med på kjøpet siden de som utfører lagertjenestene har gode avtaler med Posten/Bring.

Sånn på siden, så er outsourcing av lager relativt vanlig i mange andre land, i Norge er andelen på 7%, mens i f.eks. USA er andelen på 50%. Så om en vil starte med noe som har potensiale, så er outsourcing av lager noe for deg :)

Hvordan er prisingen? Et fast beløp pr ordre eller % av ordreverdien? Hva betaler du pr ordre?

Hvordan er det med varemottak. Har vært borti ulike løsninger. En hvor de tar seg betalt for dette, en annen hvor du møter opp selv og gjør dette. Hvordan funker det hos deg?
 

pondus123

Medlem
Hvordan er prisingen? Et fast beløp pr ordre eller % av ordreverdien? Hva betaler du pr ordre?

Hvordan er det med varemottak. Har vært borti ulike løsninger. En hvor de tar seg betalt for dette, en annen hvor du møter opp selv og gjør dette. Hvordan funker det hos deg?

Kr 30 per ordre + kr 4 per varelinje deretter.

Det er leieutgifter ift. hvor mye plass en bruker.

Varemottak kan en sikkert gjøre selv om en ønsker dette, men jeg lar dem gjøre dette for kr 349 i timen. Det blir fakturert per minutt tror jeg, jeg fikk varelageret til en butikk levert her om dagen, da ble jeg fakturert for 0,18 timer. Jeg har forretningsadresse 3-4 timer unna, så det er uaktuelt for meg å ta den turen for å ta i mot varer, og syntes dette er veldig greit.

Når jeg får nye varer / kjøper butikker, så får jeg gjerne sendt noen vareprøver til meg selv så jeg kan se varene før jeg selger dem :)

Av og til må en inn for å ta en varetelling f.eks., eller se produktene osv.
 
Topp