Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lydannlegg - Hvilken musikk ?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Enhver webdesigner trenger lyd for å få inspirasjon? eller tar jeg feil?

Jeg er hvertfall slik....

Så, hvilket annlegg har du? og hva musikk pleier du å høre på for å få inspirasjon?


Jeg selv liker å høre på Enya/Gregorian for å få inspirasjon til nye ideer.

På En Harman Kardon AVR 245 forsterker med Dali 109, Dali 102 og Dali SC-7 høytalere.

AVforum.no - Caper's hjemmekino (har ommøblert litt siden de bildene ble tatt da)

Yndlingssanger når jeg designer/finner på nye ideer: Masters of Chant - Moment of Peace og Enya - Relaxtion...


hva med dere?
 

sKrud

Meget sliten student
thja...liker oppsettet ditt.,...Selv om jeg er på en liten snurr nå så kan jeg anbefale følgende:
Jose Gonzales
Jack Jonhsen
Cafe del Mar
Dj friendly
og en rekke artister dj friendly presangterer...er mye bra der...nrk.no/p3..djfriendly nettradio....:)

godtnytt år:)

-morten
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har ikke noe fancy anlegg, men det er helt grei lyd i det, og har kobla til en airport express, så jeg kan spille trådløst fra itunes. Liker mye jazz, alt fra miles davis og john coltrane, til nils petter molvær, jazzanova og bugge wesseltoft. Så lenge det ikke blir alt for pling-plong... RJD2 er en annen favoritt, og mye annen triphop. Ellers er det også mye house (noe vokal og mye minimal/techy/deep, likte meg godt på skansen way back in da days) og drum n bass, men jazz&triphop er vanligvis bedre å jobbe til. Drum n bass kan være fett om jeg er virkelig på en roll, da kan tempoet være en god venn. Sånn helt generelt finner du også det aller meste i hylla her hos meg, masse acdc, litt metallica, masse pink floyd, jimi hendrix... det meste. Det eneste du ikke finner noe særlig av er country, der er det eneste som tillates spilt på anlegget her (noe) johnny cash, og selv der langt fra alt, jeg sier som Pondus: Sutrejazz av nasale hesteskjendere med stetsonhatt og seksløper.
 

srm

Medlem
Jeg har ikke hatt tid til å studere musikkanlegg, derfor har jeg rett og slett følgende "ferdigpakke" fra Logitech på kontoret: Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS

Jeg har ikke tid til å kjøper cd-er eller laste ned ting fra nett, så derfor har jeg abonnement hos MSN Music til 90 kr måneden eller noe sånt :) Og så bruker jeg NRKs nettradio om jeg er interessert i høre noen stemmer.

Slappere går det vel ikke an å bli ;-)
 

picxx

Well-Known Member
Har to høyttalere og en slags bass kasse av det supre merket SoundFriend koblet til pc'en (tror det er noe feilprodusert vietnamsk overskuddsmateriell fra hæren der borte) som skurrer noe jævlig om jeg pøser lyden over 50% styrke.

....men, så er jeg heller ingen designer da ;)
 
Topp