Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Måle telefon statestikk

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Innenfor markedsføring blir det mer og mer vanlig for markedsføringselskapene og konsulentene å ta seg betalt provisjon etter ytelse. Dette fungerer jo selvfølgelig flott, men kan skape problemer. Et av de største problemene jeg ser er å måle hva som skjer på telefonen.

Hvordan kan jeg som markedsfører måle hvor mye trafikk en kunde får fra nettsiden sin gjennom telefonen? En måte er selvfølgelig å opprette et eget telefonnummer, men fortsatt ser jeg ikke for meg noe god løsning siden jeg da må stole på tallene jeg da får oppgitt fra min kunde. Disse kan enkelt manipuleres for å gi meg en lavere utbetaling. Er det noen måte å oppretteholde en telefonstatestikk, som gjerne kan leses fra internett?

En annen metode jeg ser for meg må være en "ring meg" funksjon, istedenfor å opplyse telefonnummeret på nettsiden. Problemet med dette er at jeg ser for meg at mange potensielle kunder vil forsvinne, avhengig av hvilken bransje det er. I rørlegger bransjen kan det ofte hende kunden vil få tak i en rørlegger så fort som mulig, og da kan det hende de går videre til neste firma om man bare tilbyr de en "skriv inn nummeret så ringer vi så snart vi har tid"-funksjon.

Finnes det noen gode løsninger for dette, som ikke nødvendigvis koster skjorta?
 

srm

Medlem
En halvveis-løsning er å kreve et klikk for å se telefonnummeret og rett og slett telle antall klikk. Eksempel

Gir i hvert fall et estimat.
 
K

Kontoristen

Guest
Jeg bruker selv ip-telefoni med med et web-basert admpanel hvor jeg kan administrere viderekoblinger, ringemønster, ventemusikk, gjøre sperringer osv.

Man kan også se samtalestatistikk på ut og inngående samtaler. Det er vel bare å gi tilgang til en observatør. Du kan da logge deg på via internett og ta ut statistikker når som helst. Det er oyatel som leverer denne løsningen.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp