Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magento nettbutikk med høyt besøkstall

kongen

kongemedlem
Egner Magento seg til nettbutikker som har høyt besøkstall eller bør man gå for en lettere løsning? Har hørt at Magento er en tung løsning som krever mye serverkraft og kan til tider gå ekstremt tregt med høyt besøkstall.

Finnes det andre løsninger hvor man kan koble étt administrasjonsområde med flere nettbutikker/domener?
 

picxx

Well-Known Member
Utav egen erfaring kan jeg ikke helt si jeg skjønner meg på magento (eller hoster) sånn generelt. Har vel testet oppsettet på en 3-4 forskjellige hoster med helt forskjellig resultat. Så jeg tror i bunn og grunn ikke det er magento som er problemet, men oppsettet til hosten.
De som har bedre kjennskap til magento kan kanskje gi et bedre svar...
 

n0stra

Medlem
20 000 besøk på 12 timer hadde vi under en kampanje - merka ingenting før sida datt ned som følge av at vi hadde brutt 100gb grensa vår :p

Grunnen til at folk opplevere treige magento sider skyldes jo i stor grad at de som leverer servertjenester ikke er særlig flinke - de setter opp en tjeneste som fungerer "ok" for de fleste tjenester og løsninger - men veldig dårlig for andre igjen. Vi gikk fra domeneshop som det fungerte utrolig treigt på - etter å ha konkludert at deres oppsett for endel tjenester var langt ifra optimalisert til properhost.net som det går så det suser hos. Vi merker ingenting til mye eller lite besøk i forhold til hastigheten på sida.

Men selvsagt, man bør jo enable cache i magento, ta hensyn til bildestørrelser når man legger ut produkter samt legger i en extention som fooman speedster når man holder på. Elementær kunnskap om man har holdt på litt med Magento.

Til slutt, Nestle, 3M, North Face og mange andre store merker bruker Magento som CMS.
 

Host1

Medlem
Så lenge man tuner både server og Magento-oppsettet skal det være null problem å kjøre Magento på siter med ekstremt mye trafikk.

Såvidt jeg vet er Magento rimelig utbredt om dagen, både blant små og veldig store nettbutikker. Her er det da (som tidligere påpekt i tråden) snakk om å sette opp ting riktig i forhold til presset man får på siten/serveren.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hepp,

Hvis man har peiling på drift selv kan det kanskje lønne seg å kjøre Magento på en VPS. Da får man tunet løsningen perfekt i begge ender og kan luke vekk problemer med at den er treg. På en delt server med kanskje 1-200+ kunder er det litt mer vanskelig å få oppsettet spesialtilpasset.
 

picxx

Well-Known Member
Kan anbefale hostgator og host1 ved drift av magento.
Man bør holde seg unna webhostingpad, servage, dreamhost og domeneshop (av de jeg har testet).
Bare litt sånn FYI av de erfaringer jeg sitter med.
Dette da på vanlige webhotell kontoer.
 

Host1

Medlem
VPS anbefales ja. Magento har også en del spesielle krav til server med tanke på moduler til Apache/PHP osv hvis jeg ikke husker feil. Så er ikke alltid like lett å få det til å funke bra på et webhotell.

Og ja, vi kan alltids hjelpe med oppsett av VPS til Magento. :)
 
Topp