Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magento nybegynner

Anils

Medlem
Hei,
Jeg holder på å lære meg magento. Har et spørsmål;
Må jeg laste ned magento og opprette mysql for å kunne opprette en nettbutikk eller kan alt dette gjøres gjennom magento's admin panel?

Hvis jeg vil bruke en template lastet ned eller kjøpt på internett, hvordan gjøres dette?

Setter pris på alle svar!
 

Sunshine

Medlem
Etter at du har lastet opp Magento til webserveren din, så vil du under installasjon få spørsmål om MySQL Server, navn, bruker og passord.

Det er først etter dette at admin panelet blir tilgjengelig.


Et template vil jo også trenge å bli lastet opp til serveren, deretter kan du endre i admin panelet.
 

Anils

Medlem
Takk for svar!
Neste stopp ble for meg ble nå når jeg kom til installeringen(magento installation wizard). Forstår ikke helt dette feltet med Base URL.
Fikk opp feilmeldingen "the url https://localhost/htdocs/magento/" is noe accessible. Unable to read response, or response is empty.

Har brukt MAMP, derfor la jeg etter nedlastingen, magento-mappen under MAMP-> htdocs.
 

Anils

Medlem
Fikk det til nå. :)
Opprettet en ny user, og så var jeg ferdig med installasjonen.
Så lurer jeg på, har allerede en brukerkonto på magento med en webbutikk, men den er laget av trollweb, så har kun endret den via admin panel. Nå som jeg ønsker å lage en ny webbutikk på egenhånd vet jeg at jeg kan legge til denne under samme bruker. Men den installasjonen jeg gjorde nå,(laget nytt eget brukernavn og passord) er jo via local server. Er det noe problem å kunne få lagt inn den siden jeg nå lager lokalt, og inn på eksisterende konto(med den websiden som er oppe å går)?
 

Sunshine

Medlem
Er ikke noe problem å flytte over en nettside fra lokal til en webserver.
Kort sagt, så må du:
1. Først eksportere databasen og erstatte forekomster av localhost med f.eks mittdomene.no
2. Samme må gjøres i config filen til Magento dersom det er oppført der.
3. Laste opp filene til webserver
4. Importere MySQL databasen.

Jeg fant en guide til deg for å eksportere database via PHPMyAdmin.
Backup Process with phpMyAdmin | drupal.org

Importering er mye enklere og gjøres fra samme sted. Forskjellen er at importering er veldig selvforklarende: Bla igjennom, finn filen og trykk Last opp :)
 

Anils

Medlem
Takk for svar, da trenger jeg ikke bekymre meg for flyttingen fra local til webserver.

Skal laste opp filer via filezilla til arbeidsområdet i magento local admin panel,
Hva bruker man da som host, username og passord, (port) i filezilla for å koble seg til?
 

Sunshine

Medlem
Det skal du ha fått fra din hostingleverandør.

Dersom det er standard cPanel du har, så er det ftp host: ftp.dittdomene.no
Brukernavn og Passord varierer.

Port er nesten garantert 21 (standard)
 

Anils

Medlem
Ja, men da logger jeg meg vel på den eksisterende "live" serveren med websiden som er oppe å går? Tenkte å redigere på den lokale som jeg nettopp har lastet ned, uten å koble til den andre webserver kontoen.. Hmm
 
Topp