Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring for viderkommne:)

Hupsey

Medlem
Voe opplyser at hun kanskje begynner å blogge igjen..
Samtidig får brorens blogportal massiv reklame.
Ser også at denne artikkelen er den mest leste på VG nett.
Ganske utrolig at hun klarer å få så mye oppmerksomhet, og det på en artikkel som egentlig ikke sier så mye annet en at hun kanskje, eller kanskje ikke vil starte en blog igjen...
Ikke helt i klasse med Charlie Sheen som fikk over 1 mill twitterfølgere på en dag, men likevel i toppklasse i norge.
 

metallian

Medlem
Sjekket ikke siden jeg, da er det ikke så bra PR :eek:

Men utenom det liksom-hvis dette slik jeg forstår er en gratis bloggportal, tenk for en kickstart dersom den hadde vært oppe idag....
 

Hupsey

Medlem
Jeg skjønner ikke egentlig hva som er bra PR her jeg, vennligst forklar?
Når de får to artikler in på VG forsiden samme dag(..og som ikke har noe nyhetsverdi i det hele tatt),er det jo tydelig at de har noe som VG brenner etter å skrive om..

Jeg tviler ikke på at "teamet" har jobbet og investert. Jeg har ikke lest Voe bloggen, så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten på den.

Men jeg tror merkenavnet Voe står ganske sterkt med den oppmerksomheten hun får i mediene for tiden..

Som det ble sagt over ser det ut til at blogtjenesten ikke er live enda:

Broren avkrefter ny Voe-blogg - VG Nett om Nettsamfunn
 

kongen

kongemedlem
Når de får to artikler in på VG forsiden samme dag(..og som ikke har noe nyhetsverdi i det hele tatt),er det jo tydelig at de har noe som VG brenner etter å skrive om..

Alle som har riktig nettverk eller spammer mange nok ganger klarer dette...

Husk at 99% av alt som står i VG og andre massemedia står PR-byrå bak / pressemeldinger eller folk med egen agenda bak. Det er så godt som 0% journalistikk i massemedia. Journalistikken finnes i nisjeaviser og i lokale aviser.

Tror du alle artiklene om at sjøkablene ble så mye dyrere og trasigere enn monstermastene for et par uker siden var journalistikk eller plantet av folk med egen agenda (slik som politikere)? Og rett etter (under VM-rusen av masse VM-gull) så ble det vedtatt at montermastene skulle bygges? Monstermastene har aldri vært et alternativ selv om politikerne skulle "vurdere" sjøkabler. Monstermastene har vært vedtatt for lenge siden... sjøkablene var bare et skuespill for publikum.

Hvis du vil ha en artikkel i VG eller annen massemedia så kontakt et PR-byrå med riktig nettverk, ha eget nettverk, eller spam som faen med pressemeldinger.
 

Hupsey

Medlem
Joda, er enig i det du skriver.
Men jeg tror faktisk at det er stor interesse omkring rosablogger og sladder, og at det er på grunn av poularitet og visninger VG er så glad i Voe og andre i den nisjen..
Mulig at Voe tidligere har brukt PR byrå, men jeg tror akkurat nå er det VG som ligger flate etter hennes stoff.
Husk at 99% av alt som står i VG og andre massemedia står PR-byrå bak / pressemeldinger eller folk med egen agenda bak. Det er så godt som 0% journalistikk i massemedia. Journalistikken finnes i nisjeaviser og i lokale aviser.
Det kommer jo litt an på hva du kaller journalistikk:)
journalistene som skriver om rosabloggene og sladder mener sansyligvis at det er journalistikk.
Tror også det er mye stoff som kommer fra PR-byrå, men uten noen senasjonelle sladder reportasjer, og en dash seriøse innslag blir det ikke så lett å trekke lesere.
Det finnes jo gratis aviser som nesten utelukkende er basert på reportasjer utformet av PR-byrå, men disse blir ikke mye lest siden de er gørr kjedelige..
Når det gjelder agenda, har alle sin egen agenda. Spørsmålet er bare om de forteller det rett ut eller om de spiller skuespill.. Man kan jo se på NRKs valg reportere som i ettertiden viste seg å være partimedlemmer.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Men jeg tror faktisk at det er stor interesse omkring rosablogger og sladder, og at det er på grunn av poularitet og visninger VG er så glad i Voe og andre i den nisjen..

Joda, er enig i at hun er populær for media å publisere stoff/sladder om, slik som også andre offentlige personer/artister som tiltrekker seg lesere er. Det finnes til og med egne blader for sladder; Se & Hør.

Men jeg skjønner ikke disse artiklene nå før bloggplatformen er operativ. Og hvis det er en "launch" til hennes nye singel så burde de bygget mer spenning rundt singelen og ikke blande blogg, musikk og bror, så "Markedsføring for viderkomne" var vel kanskje litt overdrevet..?

Jeg regner med det er hennes manager som trekker i trådene for å få dette i media... og det kommer nok flere "artikler" på forsiden når singelen slippes.
 

Hupsey

Medlem
Det jeg tror er genialt av henne/manageren er å holde navnet varmt.
Når media merker at stoffet trekker lesere(som de sikkert følger nøye med på..) vil de sansynligvis bite på de fleste agn Voe og manageren leger ut enten det gjelder singel eller bloggplatform.
All markedsføring er god markedsføring er det noe som heter. Etter en tid husker man kanskje ikke hvordan man hørte om noe, men merkenavnet sitter likevel igjen..
Og det er somregel mye lettere å forholde seg til noe man på et aller annet vis har hørt om, enn noe helt ukjent.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er vel uten tvil at dette har vært en del av en større strategi for både Voe/Emilie Nereng og nettverket rundt henne. De har brukt "comeback-trikset" som alle vet fungerer, både ovenfor presse og lesere.

At alt skjer samtidig som singelen slippes er vel heller ikke noen overraskelse.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dette er jo bare et markedsføringstiltak dersom omtalen i VG er et BEVISST valg, der de har jobbet opp mot journalisten med saken og fått den på trykk. Dersom det IKKE er slik, men heller et resultat av tilfeldigheter, kan det ikke karakteriseres som noe markedsføringstiltak.

Markedsføringstiltak innen PR krever en viss baktanke og planlegging. Dersom journalister plukker opp saker av eget initiativ, så kan man ikke godskrive dette egne planer eller tiltak (visse unntak gjelder selvsagt folk som stadig vekk er i mediene - de kan/bør ha en overordnet strategi for hva de svarer når journalistene ringer).

At VG er den fremste representanten for "fjottnytt" av denne typen gjør avisen til en glimrende kanal for lanseringer av "fjottnytt"-tjenester - og brukes utvilsomt bevisst av svært mange aktører.

Personlig er jeg usikker på verdien av denne artikkelen, da den ikke egentlig kommer med noe nytt. Og det er ikke såååå lenge siden Voe var i vinden sist, slik at et PR-stunt for å få henne fram i offentligheten virker litt merkelig akkurat nå. Av denne grunnen vil jeg tro at dette ikke var noe bevisst markedsføringstiltak fra Voe, men heller et resultat av tilfeldigheter.

VAR det et bevisst valg har de etter min oppfatning vært uheldige med artikkelen.
 
Topp