Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Massiv økning i klikk

muffins

Medlem
Har i det siste sett en massiv økning i klikk hos TD, og selv om jeg har hatt en god økning i visninger generelt, så står det absolutt ikke i stil til økningen i klikk. Det er snakk om en 1000% + økning.

Regner med det kan være en bot e.l som følger aff-linkene og dermed registrerer et klikk. Jeg kontaktet TD, men de hadde visst ingen mulighet i det hele tatt til å sjekke hvor klikkene kommer fra med mindre de fører til et salg/lead. Og da er jeg jo selvfølgelig like langt. :mad:

Noen som har opplevd lignende, eller har en idé til hvor jeg kan feilsøke for å finne ut hvor klikkene kommer fra? Det er snakk om WP-sider.
 

muffins

Medlem
Takk for tips, men ser ikke ut til å komme noe nærmere en løsning med den pluginen gitt. Har latt den kjøre i hele dag, men kun en brøkdel av klikkene er registrert i forhold til statistikken til TD.

Ellers ser jeg at klikkene gjerne kommer i "bolker" med et par timers mellomrom, så mistenker kanskje at det kan være en plugin/cronjob e.l som kjører regelmessig. Er det noen kjente bugs med visse plugins som gjør at de scanner innholdet og følger alle linker regelmessig?

Arrgh, hvorfor TD ikke har mulighet til å sjekke opp i hvor klikkene kommer fra skjønner jeg ikke. Informasjonen MÅ jo ligge lagret hos dem et sted.
 

muffins

Medlem
Korrekt. Hadde kjørende en broken link checker, men fjernet den da jeg trodde den kunne være årsaken til problemene. Men det ser ikke ut til å ha gitt noen bedring gitt.

Kan det være at selv om jeg har deaktivert og slettet pluginen at det fortsatt ligger en cronjob lagret et sted? Kanskje en komplett reinstall er løsningen.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, hvis det er en cronjob som kjører et eller annet vil vel ikke en reinstallasjon av WP være løsningen. Jeg ville ha prøvd den vanlige varianten først - deaktiver alt av plugins, se om det løser seg. Hvis det hjelper prøver du å aktivere halvparten på nytt (selvsagt da gjerne de mest essensielle først), og ser om problemet dukker opp igjen, osv. Da finner du ihvertfall ut om det er noen plugin som er skyldig.
 
Topp