Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mitt første muligens domenesalg, hjelp

Tony J

Alle skal få
Det er mulig jeg blir å selge mitt første domene nå, arbeidsmarkedet.no til 1000 kr.

Betaler vil ha faktura, kontrakt etc. Greit nok. Lurer på om det finnes bedre løsninger på dette? F.eks slik som "finn betalingsgarranti" e.l ? Syns det er litt mye papirstyr!
 

spikre

peterhamre.no
Naturligvis kan du sende fakturaen elektronisk. Det er helt normalt. (Minner om at purringer som evt. skal kunne gi utslag i inkasso eller som har purregebyr, må sendes per brev).

En epost er ikke godkjent i seg selv. Det skal være en løpende nummerserie, og inneholde all data som en normal faktura inneholder. Det vil regnskapsmessig være fornuftig å ha likt design på alle fakturaer av samme art, slik at det er lettere å gå igjennom dem på en oversiktlig og effektiv måte.
 

Coulix

Medlem
Hvis du er privatperson som skal selge domenet, trenger du bare oppgi et kontonummer som pengene skal til - evt. paypal. Brukbar kontrakt for domenesalg finner du sikker ved litt googling.

Eneste jeg merker meg er at domenet burde være verdt litt mer :p
 

Tony J

Alle skal få
Hvis du er privatperson som skal selge domenet, trenger du bare oppgi et kontonummer som pengene skal til - evt. paypal. Brukbar kontrakt for domenesalg finner du sikker ved litt googling.

Eneste jeg merker meg er at domenet burde være verdt litt mer :p

Finnes det noen gratis fakturaprogram jeg kan bruke? Når det er .no domener så er vel uansett kjøper og selger et firma da man ikke kan eie et .no domene privat?

Prisen syns jeg var ganske billig. Men jeg har ikke evne å verdsette domenenavn. Jeg synes det uansett er litt stats å må begynne å lære meg litt om fakutrering etc. Litt synd at jeg mangler skriver,fax og scanner hjemme. Har alt slikt på jobben:)
 

Coulix

Medlem
Det kreves vel likevel ikke at et firma står for salget, bare legal owner av domenet:
Type.......................: person
Name.......................: Hans Tony Jansson

Jeg har prøvd noen gratis alternativer men enten hadde de stavefeil (faktura larsen) eller så var det andre ting jeg ikke likte. Jeg kjøpte en av mamut sine rimeligste løsninger, og det fungerte veldig bra. Bare hold deg unna "support" avtalene deres som er svindyre og noenlunde bortkastede penger å betale hvert år.

I praksis kan du forme din egen faktura så lenge du ikke skal bruke blankettnummer (ferdige faktura-ark du kjøper på bokhandel - typisk gul faktura som kan betales i banken) og sende på e-post. Men det kreves at du har et system som gir automatisk løpenummer (skal være noenlunde umanipulerbart - excel = nei) på alle fakturaer i tillegg til andre regler du kan lese på her: https://www.altinn.no/no/Starte-og-...visjon/Hva-er-bokforingsplikt/Krav-til-bilag/

Hadde jeg startet opp igjen nå hadde jeg antagelig bare outsourca hele greia til et online faktureringsfirma. Mange her på forumet som kan anbefale rimelige og gode løsninger. Regnskapsprogram på nettet | e-conomic skal f.eks. være ganske rimelig og greit.


Har bare kjøpt og solgt .com domener før, så kan være noe usikker på akkurat .no prosessen, men du må nok innom norid på veien også under salget for å overføre til ny eier antar jeg.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Da har jeg sendt min første faktura. Jeg er veldig fornøyd med programmet og det gikk veldig greit. Honnør til Conta! Anbefales på det STERKESTE!

Tony
 
Topp