Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Montere bilder i Wordpress

Tallah

Medlem
Hei - jeg prøvde meg på en plug in som heter "NextGEN Gallery", men dette behersket jeg ikke. Jeg lurer på om det finnes en "idiot-måte" for ferskinger å kunne plassere bilder etter hverandre - to eller tre bilder i bredden?
Blir superglad for svr :)
 
J

Jiberish

Guest
Det er dessverre litt klønete å gjøre det via editoren som følger med Wordpress. Du kan prøve, men det blir ofte ikke som forventet.

Enten så må man lære seg litt CSS og fikse det manuelt eller bruke en plugin.

Nextgen er egentlig ganske bra, men en viss terskel er det nok. Vil egentlig anbefale at du gjør et forsøk til med den.
 

Tallah

Medlem
Det er dessverre litt klønete å gjøre det via editoren som følger med Wordpress. Du kan prøve, men det blir ofte ikke som forventet.

Enten så må man lære seg litt CSS og fikse det manuelt eller bruke en plugin.

Nextgen er egentlig ganske bra, men en viss terskel er det nok. Vil egentlig anbefale at du gjør et forsøk til med den.

Jeg vil, jeg vil... så inderlig. :)
 

Tallah

Medlem
Ah - tusen takk for flotte svar. Jeg har nå klart å lage meg et "galleri" med fire bilder (2X2).
Utfordringen jeg nå har er hvordan jeg kan få lenket bildene (lagt til en URL når man klikker på bildet) - samt gi hvert bilde et navn, eller synlig tittel om du vil. Når jeg går inn på "Rediger bilde" vil den ikke ha den nye URL'en jeg gir den i feltet "Lenke URL" på noe av de tre alternativene som ligger der (Ingen - Gjeldende lenke - Lenke til bilde).

I samme slengen spør jeg om muligheten for å legge til flere linker (url) på ett og samme samme bilde. Jeg har et bilde for en kunde der han har samlet mange logoer som referanser over sine kunder. Tenger jeg et tema eller plug-in for dette - i tilfelle, har noen et navn på det? Altså; 10 logoer på samme bilde og trenger da link til hver logo som der er plassert.

Jeg er ganske grønn - og derfor fortvilet over to dagers googling og allikevel står på "stedet hvil", like langt og uten resultat. Håper dere kan være overbærerende med meg selv om dere kanskje må himle litt med øya... :D
 
Sist redigert:

CB-Web

Medlem
Du må gjøre det i nextgen innstillingene, ikke i posten.. I innstillingene kan du legge inn hvor store bilder skal være, tittel, rader, kolonner, effekter, etc

Last opp alle bildene du skal ha i galleriet i et nytt galleri, også bruker du denne koden i posten der du vil ha galleriet: [nggallery id=x] der x er ID for ditt nye album som er lastet opp..

Bilder som blir lastet opp til nextgen har sin egen bildemappe, slik at du er klar over det :) Håper det hjelper deg litt..
 

Tallah

Medlem
Du må gjøre det i nextgen innstillingene, ikke i posten.. I innstillingene kan du legge inn hvor store bilder skal være, tittel, rader, kolonner, effekter, etc

Last opp alle bildene du skal ha i galleriet i et nytt galleri, også bruker du denne koden i posten der du vil ha galleriet: [nggallery id=x] der x er ID for ditt nye album som er lastet opp..

Bilder som blir lastet opp til nextgen har sin egen bildemappe, slik at du er klar over det :) Håper det hjelper deg litt..

Tusen, hjertelig takk - supert! Litt spent på hvor denne koden dukker opp - tips? :eek:
 

CB-Web

Medlem
[nggallery id=x] der x er ID for ditt nye album som er lastet opp

Når du laster opp et nytt galleri har det et ID nummer.. For eks et galleri med nummer 7 i koden som du ser over: [nggallery id=x] ville sett slik ut:

[nggallery id=7]

Lim dette inn i en post eller side for å vise galleriet :)
 

Tallah

Medlem
Jeg har innstallert og laget galleri med Nextgen gallery, men ingen steder kan jeg finne at jeg kan sette URL til bildet. Jeg har vært gjennom Options, og setter "proceed now" på Create new URL friendly image slugs - det er det eneste stedet jeg kan finne noe som har med URL'er å gjøre. Er jeg en komplett idiot som ikke klarer dette...eller ikke finner muligheten der inne? Huff...:eek:
 
Topp