Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Moteklær på nett

Hei

Hva synes dere om denne nettbutikken? Fason

Hva kan gjøres for at den skal bli bedre?

Selvsagt skal produktene få bedre navn, er ikke så fornøyde med de, men ellers synes jeg selv den begynner å bli bra. Fargene passer greit ilag etc.

Tusen takk for tilbakemeldinger.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Var faktisk akkurat innom der for å se og syntes selve butikken ser bra ut. Enkel og grei å navigere i. :)

Ser at du tar betaling via PayPal og jeg har ingen problem med å betale med det, men jeg vet at det fortsatt er mange som ikke kjenner til PayPal, og som kun stoler på å få handle med oppkrav evt direkte betaling via VISA, spesielt etter alle svindelsakene som har vært den siste tiden. Ja, jeg vet at man kan betale med VISA også via PayPal, men for de som er skeptiske, er enda tryggere å betale direkte via nettbanken ved å bruke DIBS/BBS.

Ellers syntes jeg butikken virker litt halvferdig. Du har f.eks veldig mye tekst på engelsk på produktene dine og jeg finner ingen info om firmaet bortsett fra "Velkommen til fason.no - nettbutikken for moteklær på nett."

Du kan med fordel skrive litt mer om dere, det vil nok skape trygghet. Hvor dere holder til, hvem dere er, hvor lenge dere har holdt på etc etc...

Nå aner ikke jeg noe om marginer på klær, men jeg fant veldig kjapt en blazer du selger til 999,- til 150,- på en annen nettside (fra Kina), inkl gratis frakt.

Mulig at det er vanlig med så gode marginer, ikke vet jeg, men om andre klesbutikker f.eks bruker 3-4-gangen (din koster nå ca 7 ganger så mye), så vil du kanskje slite litt med å konkurrere på pris. For pris er jo tross alt veldig viktig for folk.

Så det er overhodet ikke meningen å kritisere prisene dine, på ingen som helst måte, bare et lite innspill. :)
 
Prisene er litt sånn "work in progress". Det er nok litt mye avanse på noen av produktene, det er jeg helt enig i. Det samme gjelder forsåvidt produktnavnene og tekstene. Det er mye jobbing som gjenstår.

Har ikke lyst til å være for billig heller, da det kan gi et "billigbutikk" inntrykk som er noe vanskelig å bli kvitt senere.

Når det gjelder det du sier om hvem vi er, osv. Det skal vi selvsagt også skrive, det har bare blitt litt nedprioritert. Vi er på ingen måte åpen enda, for å si det slik :)

Takk for tilbakemeldingen forresten :)
 
Glemte å svare på en av tingene: Det du sier om Paypal, DIBS og Nets. Har fått inntrykk av at disse tar en god del slump penger for å få i havn en avtale. Og at de krever masse SSL sertifikater som også er veldig dyre.

Tar jeg helt feil?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ssl-sertifikater og sånt er ikke dyrt i det hele tatt, du må ha en dedikert ip i tillegg, men totalt snakker vi der noen hundrelapper i året

for dibs/nets er det vel noen hundrelapper i mnd, men til gjengjeld lavere kost pr salg enn det er for paypal, mener å huske å ha sett utregninger her på forumet tidligere om dette, og det er så enkelt som at hvis du har mer omsetning enn 20.000 i mnd (og da snakker vi altså omsetning - altså hva du har solgt for, ikke overskudd), så lønner det seg med DIBS/Nets. Har du mindre enn dette, så lønner det seg (ihvertfall i forhold til kostnader på selve betalingsløsningen) med paypal.

Men - hvis du har mindre enn 20.000 i omsetning på en nettbutikk i mnd, så er det egentlig en hobby, for med mindre man har vanvittig høye marginer (ok, nå har jo muligens du det såvidt jeg skjønner) vil det egentlig ikke være liv laga for det.

Så med andre ord - mener du virkelig business bør du like gjerne skaffe deg en "ordentlig" kredittkortløsning med en gang - men du kan gjerne beholde paypal i tillegg som et alternativ. Også er det vel kjekt med Klarna faktura har jeg skjønt på folk.
 
Jeg skal ta det opp til vurdering. Dette med betalingsløsninger, driver å snakker litt med Klarna, men per dags dato er det viktigste å få butikken opp å kjøre, med ordentlige titler, ordentlige priser osv.

Det er mye jobb som gjenstår, men skal se på det somsagt. I begynnelsen vil nok dette være litt hobby ved siden av studiene, men om potensialet er tilstede så vil jeg selvsagt gi alt for å få dette gjennomført, men er første gang jeg starter bedrift, og er mye man må sette seg inn i.

Akkurat for øyeblikket har jeg akkurat fått orden i alle papirene, statens registre osv. Begynt å lære meg litt regnskapsføring.

Takker for alle tilbakemeldinger.
 

Tonny Kluften

Administrator
ssl-sertifikater og sånt er ikke dyrt i det hele tatt, du må ha en dedikert ip i tillegg, men totalt snakker vi der noen hundrelapper i året

Du trenger ikke SSL eller lignende for å ha NETS/DIBS.

... mener å huske å ha sett utregninger her på forumet tidligere om dette, og det er så enkelt som at hvis du har mer omsetning enn 20.000 i mnd (og da snakker vi altså omsetning - altså hva du har solgt for, ikke overskudd), så lønner det seg med DIBS/Nets...


Bare litt pirk. Hvis du har 20000 gjennom DIBS/NETS gjelder dette. Hvis du har 10000 på NETS og 10000 på PayPal/annet så gjelder det ikke. Stemmer det?
 

Beergear.no

Medlem
Fin butikk. Er den bygget på wordpress?
i så fall hvilket theme?

Ang betalingsløsninger.
Tror ikke du kommer utenom kortbetaling og/eller klarna.
Om du kan klare deg med paypal eller bør ha dibs eller nets.
Det tror jeg avhenger av hva slagskunder du har.
Yngre kunder har nok ikke noe problemer med paypal, men jeg vil tippe de litt eldre rynker på nesa...
Men har du da klarna så kan de jo velge en trygg faktura.
Klarna satte jeg opp på woocommerce på 2 minutter, og jeg er helt fersk med wp/woocommerce
 

Eivindus

Medlem
Jeg ser folk snakker om betalingsløsning. Jeg er ung og burde vel vært en Paypal fan men det er jeg ikke. NETS gir meg en annen trygghet enn paypal. Det med at jeg må skrive inn personlig passord (gjennom min bank) for å få kjøpt noe gir meg en ekstra trygghet. De som ikke har en paypal fra før mister du som kunder før de i det hele tatt har kommet i gang med registreringen.

Når jeg så på oppretting av konto så så jeg at du hadde Firma id: som felt, hva er det? Skal du ha Org nr. til alle som registrer seg hos deg for du har jo firma navn- felt over?

Bildene i slideshowet kan du gjerne gjøre noe med. Det første er uklart, det siste hadde altfor uklar og liten pris ( prestasjon av bestemor om hun ser den)

Må også innrømme at bildene du har brukt på undertøysett kan virke litt mot sin hensikt. For meg så ble de litt for mye av det gode.

På siden Bloggere? finnes det ingen kontakt skjema:S

I footeren finnes intet om noe facebook, står bare facebook. Bare tekst ikke en link :S (index.php)

Enten så er det bare meg eller så var jeg gjennom hele nettstedet ditt uten å få øye på den nest-øverste nav.bar din, litt for anonym for min del.

Angreretten din er feil! Det er 30 dagers, ikke 14. Du er en nettbutikk, ikke en fysisk butikk. Det er to ulike regler for slikt.

Har du noen tanker om hvilke farger og hvor mange farger du bruker?
 

Eggan

medlem
Kan fort gå i surr når man har flere elektrokjeder som kjører 30 dagers åpent kjøp ;)
Merk at det er 3 mnd som gjelder om selger ikke legger ved de opplysningene som kreves angående angreretten.

On topic: Hva med å legge til en liten timeout/wait før zoomfunksjonen på produktbildene kommer? Prøv f.eks og ha musepekeren i venstremenyen -> beveg den mot størrelsesnedtrekksmenyen. Du vil nå oppdage at det forstørrede bildet kommer i veien, noe som kan skape litt irritasjon :p
 

Beergear.no

Medlem
Jeg ser folk snakker om betalingsløsning. Jeg er ung og burde vel vært en Paypal fan men det er jeg ikke. NETS gir meg en annen trygghet enn paypal. Det med at jeg må skrive inn personlig passord (gjennom min bank) for å få kjøpt noe gir meg en ekstra trygghet. De som ikke har en paypal fra før mister du som kunder før de i det hele tatt har kommet i gang med registreringen.

Har en følelse av at flere unge har handlet med paypal. F. eks på Ebay og lign steder.
Da vet de også at de fleste Paypal løsninger har et valg for Visa/Mastercard når man kommer til betaling. Står noe sånt som "har du ikke Paypal konto, betal med kort"
Men er helt enig med deg. Ikke det at jeg ikke stoler på paypal, men jeg velger alltid å betale med visa selv om det er Paypal løsning (Så sant man kan velge)
 

xdex

Medlem
Fin butikk. Er den bygget på wordpress?
i så fall hvilket theme?

Ang betalingsløsninger.
Tror ikke du kommer utenom kortbetaling og/eller klarna.
Om du kan klare deg med paypal eller bør ha dibs eller nets.
Det tror jeg avhenger av hva slagskunder du har.
Yngre kunder har nok ikke noe problemer med paypal, men jeg vil tippe de litt eldre rynker på nesa...
Men har du da klarna så kan de jo velge en trygg faktura.
Klarna satte jeg opp på woocommerce på 2 minutter, og jeg er helt fersk med wp/woocommerce

Han bruker nok, BeautyShop - Premium OpenCart theme Preview - ThemeForest

sammen med OpenCart :eek:
 
Jeg ser folk snakker om betalingsløsning. Jeg er ung og burde vel vært en Paypal fan men det er jeg ikke. NETS gir meg en annen trygghet enn paypal. Det med at jeg må skrive inn personlig passord (gjennom min bank) for å få kjøpt noe gir meg en ekstra trygghet. De som ikke har en paypal fra før mister du som kunder før de i det hele tatt har kommet i gang med registreringen.

Når jeg så på oppretting av konto så så jeg at du hadde Firma id: som felt, hva er det? Skal du ha Org nr. til alle som registrer seg hos deg for du har jo firma navn- felt over?

Bildene i slideshowet kan du gjerne gjøre noe med. Det første er uklart, det siste hadde altfor uklar og liten pris ( prestasjon av bestemor om hun ser den)

Må også innrømme at bildene du har brukt på undertøysett kan virke litt mot sin hensikt. For meg så ble de litt for mye av det gode.

På siden Bloggere? finnes det ingen kontakt skjema:S

I footeren finnes intet om noe facebook, står bare facebook. Bare tekst ikke en link :S (index.php)

Enten så er det bare meg eller så var jeg gjennom hele nettstedet ditt uten å få øye på den nest-øverste nav.bar din, litt for anonym for min del.

Angreretten din er feil! Det er 30 dagers, ikke 14. Du er en nettbutikk, ikke en fysisk butikk. Det er to ulike regler for slikt.

Har du noen tanker om hvilke farger og hvor mange farger du bruker?

Stemmer ikke det du sier om angreretten. Den er tre måneder når man glemmer å sende skjema til kundene, og 14 dager hvis man sender skjema, enten med e-post eller sammen med varene.

Jeg skal se hva jeg får gjort med de andre tingene du nevner.

Enig i at det burde være et kontaktskjema der, eller ihvertfall en link.

Takker uansett for tilbakemeldingen

Jeg synes fargevalget er bra. Synes ikke det er for mange farger ihvertfall. Hva synes du?
 
Topp