Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA oppgave Visma eaccounting

Nordland

Medlem
Hei!

Jeg sitter å sliter litt med mva oppgjøret for 2013 (har årstermin) og håper noen her inne har erfaring fra eaccounting og kanskje kan hjelpe meg litt.

Ved kjøring av mva oppgjøret får jeg opp en liste av bilag jeg må kontrollere (avvikende beløp eller dato). Det jeg ikke skjønner er at det kommer opp endel bilag som er årsavslutningsdisposisjoner fra 2012 med bilagsdato 31.12.2012 (med 2012 bilagsnr).

Jeg forstår ikke hvorfor disse dukker opp på oppgjøret for MVA 2013? Det er heller ikke alle bilagene fra årsavslutningsdisposisjonene som oppgjøret tar med heller.

Her er bilagene som kommer opp som må kontrolleres:
Skjermbilde.PNG


Som dere ser i bildet over så er ikke bilag 591 eller 594 med. Dette er listen av bilag fra 2012 inkl bilag 591:
Skjermbilde2.PNG


Begge er jo fra 31.12.12, men ene er med og det andre ikke. Noen som vet hvorfor disse bilagene blir tatt med på oppgjøret for 2013 når de har dato fra 2012 og bilagsnr fra 2012?

Et eksempel til:

Jeg kjører ny mva-oppgave (tall er delvis visket ut):
Skjermbilde5.PNG


Her har jeg en negativ saldo på Post nr 3. Denne er -39234 og stammer fra bilag fra 2012:
Skjermbild6.PNG


Om jeg går inn på tansaksjonslinjene fra post 1 og 2 ser jeg at de samme tre bilagene ligger her og gir feil. I post 3 ligger kun ett av de tre bilagene (bildet over).

Setter kjempestor pris på om noen kan hjelpe! Lærer jo ikke heller, sitter her 1 dag før fristen og plages :p Forresten 1 spm til. Fristen er jo 10. mars. Vil det si FØR 10 mars eller kan jeg sende dette inn i løpet av dagen 10 mars? Om dette er feil i eaccounting så kan jeg ikke ringe dem før mandag.
 

Nordland

Medlem
Ingen som har vært borti dette før?

Vil tro om jeg ikke finner ut av dette i dag, så drar jeg ut de postene som ligger inne. Da skal det stemme og så tar jeg dette med Vismo mandag.
 
Topp