Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA på import før MVA pliktig (småpakker)

Jeg har på vei en del småpakker/vareprøver på vei fra utlandet. Felles for dem er at de er under 200 kroner av verdi, og i et lite kvanta f.eks. 10-20 stk.

10-20 stk er jo uansett nok til å få lagt de inn i nettbutikken hvis de viser seg å duge. Problemet er at jeg ikke kommer til å blir fortollet når denne varen kommer inn.

Blir dette et problem når jeg skal selge de videre? Må ALT av innkommende produkter fortolles (mva) uavhengig av pakkens verdi når man skal selg de videre?
 

Duper

Medlem
Vurder og gi det bort som blog sponsing om det duger. og ting under 200 er greit og drop shippe. da personen som bestiller regnes som kjøper og du kun blir regnet som en mellom part.
 
Dropshipping fra Asia byr på mange problemstillingen. Blant annet at jeg ikke har noen kontroll over leveransen og leveringstid som ikke akkurat er kundevennlig.Tar gjerne imot tips til noen som dropshipper til Norge på 2-3 dager.

Blogsponsing er ikke en dårlig idè, men skulle gjerne hatt svar på spørsmålet likevel da :)
 
Eller sagt enklere: Må disse fortolles før jeg selger de videre? (siden jeg ikke er reg for MVA ennå), og kan jeg gjøre dette på nett? Eller må jeg innom et tollkontor?
 
Dette er jeg selvsagt fullstendig klar over, beklager om jeg ordla meg ukorrekt, men er det likevel ikke slik at mva ved innførsel gjøres via tollen?
 
Legger inn enn oppdatering fra Tollvesenet i fall det dukker opp flere her som lurer på det samme:
----
Dersom vareverdien er på under 200 kroner for en sending kan varene deklareres i TVINN. Men det vil ikke kreves opp avgifter på så lave beløp i TVINN systemet.
Det skal uansett ikke betales avgifter dersom vareverdien er under 200 kroner.
--
Jeg får forsøke å finne ut hva TVINN-systemet er, og evnt. høre en eller annen statlig instans på hvordan jeg skal forholde meg.
 
Topp